Renault Zoe będzie wkrótce wycofywane z rynku. Wygląda na to, że producent chce sprytnie przesunąć zainteresowanie modelem w stronę większego auta, Renault Megane E-Tech Elektrycznego. Efekty sprawiają, że pod człowiekiem uginają się kolana: cena Zoe, malucha segmentu B, zaczyna się od 180 500 złotych, podczas gdy Megane Elektryczne w podstawie jest o zaledwie 4 400 złotych droższe. W dodatku jest większe, nowocześniejsze, przestronniejsze, ale ma gorszy zasięg.

Cena Renault Megane E-Tech Elektrycznego na tle Zoe. I Tesli Model 3

Renault Zoe dostępny jest dziś w tylko jednym wariancie wyposażeniowym: Iconic. Znajdziemy tam m.in. w pełni LED-owe światła z przodu, system utrzymywania pasa ruchu, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację i baterię o pojemności ~55 (52) kWh, nie dostaniemy możliwości ładowania prądem stałym. Za gniazdo DC musimy dopłacić 4 500 złotych, za podgrzewane fotele i kierownicę (pakiet Winter) dodamy kolejne 1 500 złotych. Za większy wyświetlacz z systemem Easy Link i audio Bose będziemy musieli wysupłać 3 500 złotych.

Te trzy opcje sprawią, że bez problemu doszusujemy do 190 000 złotych. Za malucha segmentu B. Dopłata do samochodów elektrycznych w wysokości 18 750 złotych niewiele nam osłodzi (171 250 zł to nadal sporo), a przy Karcie Dużej Rodziny i dofinansowaniu w wysokości 27 000 złotych, Zoe… staje się ciasny.

Na tle swego mniejszego brata Renault Megane Elektryczny wygląda stosunkowo nieźle. Wariant Equilibre, od 184 900 złotych, co prawda ma niższą moc (96 kW/130 KM w stosunku do 100 kW/136 KM w Zoe) i mniejszy zasięg (300 zamiast 386 jedn. WLTP w Zoe), ale w standardzie otrzymujemy możliwość ładowania prądem stałym z mocą do 85 kW, ładniejszą bryłę, przestronniejsze i nowocześniejsze wnętrze. Gdy dodamy podgrzewane fotele (pakiet Winter Comfort) i automatyczną dwustrefową klimatyzację (pakiet Comfort), okaże się, że auto jest droższe od Zoe o zaledwie 1 400 zł (191 400 zł).

Niestety [dla Renault]: wystarczy dobrać kilka opcji, które są w standardzie w Tesli Model 3 RWD, by nagle okazało się, że za auto mniejsze, ciaśniejsze, wolniejsze, o zbliżonym zasięgu, wolniej się ładujące, gorzej wyposażone, mniej pakowne, a jedynie lepiej wyglądające, zapłacimy o zaledwie 200 złotych mniej niż Teslę Model 3, bo 219 700 złotych.

Konfigurator Renault Zoe TUTAJ, konfigurator Renault Megane Elektrycznego TUTAJ. Konfigurator Tesli Model 3 TUTAJ.

Nota od redakcji Elektrowozu: jeśli to nie jest zniechęcanie do zakupu aut elektrycznych, to my nie wiemy, co nią jest. Renault dzielnie walczy tutaj z Volkswagenem, który wycenia swoje ID.3 na równie absurdalnych poziomach. Nawet jeśli są to stawki realne, z marżami przeniesionymi ze świata samochodów spalinowych i mające faktyczne odzwierciedlenie w kosztach, takie podejście może skończyć się dla francuskiego producenta źle.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]