Zamiast wprowadzić w końcu do oferty model Peugeot e-Legend Concept, Peugeot udaje, że o nim zapomniał, i pokazuje Peugeota Inception Concept. Dokładnie tak samo, jak jego poprzednik z 2018 roku, Inception Concept ma prezentować kierunek rozwoju marki. Jego elementem jest podstawka z busolą zamiast kolumny kierownicy, do której przymocowano prostokątną kierownicę. Kształt nie jest nowy, dziś taki produkt ma w ofercie pewien amerykański producent aut elektrycznych na T.

Pogubiony Peugeot z przyszłości

Peugeot Inception Concept to taki e-Legend Concept, tylko „bardziej”. Samochód ma kierownicę (Hypersquare, Nadczworokąt) w kształcie prostokąta, która w zarysie jako żywo przypomina wolant Tesli. Jest zamocowana do kolumny kojarzącej się z gramofonem, która w miejscu na płytę ma busolę. Oczywiście czworokątny obwód nie jest nowy, podobny miało choćby zapomniane koncepcyjne BMW Z22 z 1999 roku czy chiński Lotus Evija. Peugeot e-Legend Concept też był tutaj całkiem oryginalny, więc Tesla wydaje się mocno wtórna.

Wnętrze koncepcyjnego BMW Z22 z 1999 roku. Zwróć uwagę na kształt kierownicy, liczbę przycisków na kokpicie oraz centralny ekran (c) BMW Blog

Wnętrze Peugeota e-Legend Concept (c) Peugeot, 2018

Kierownica Peugeota Inception Concept nie będzie miała mechanicznego połączenia z kołami, ma działać w trybie steer-by-wire (c) Peugeot, 2023

Peugeot Inception Concept ma „stanowić inspirację” dla nowych Peugeotów, które zaczną trafiać na rynek od 2025 roku. Auto ma baterię o pojemności 100 kWh pozwalającą na przejechanie 800 jednostek WLTP, nieco ponad 680 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Samochód powstanie na platformie STLA Large, będzie miał 5 metrów długości, dwa silniki i przyspieszy do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy. Instalacja auta będzie 800-woltowa. Z wcześniejszych deklaracji wynikało, że moc Inception Concept powinna wynieść do 330 kW/449 KM (ilustracja poniżej, możliwości platformy STLA Large), ale firma zapowiada aż 500 kW/680 KM.

Przy okazji debiutu konceptu Peugeot zapowiedział, że jeszcze w tym roku zelektryfikuje całą gamę modelową i wprowadzi na rynek pięć nowych samochodów elektrycznych w latach 2024-2025 (źródło). Sam Inception Concept ma mieć tablet w kierownicy oraz obsługiwać jazdę autonomiczną 4. poziomu (STLA AutoDrive), Hypersquare/Nadczworokąt powinien trafić do samochodów „następnej generacji” przed końcem dekady.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: