W internecie pojawiło się zdjęcie trzeciego modelu marki Zeekr należącej do chińskiego koncernu Geely. Po Zeekr 009, który był vanem, i Zeekr 001, dużej limuzynie, przed oczyma mamy auto przypominające Renault Megane Elektryczne lub Volkswagena ID.3. Możliwe, że to właśnie ten samochód będzie wytwarzany w Jaworznie jako Polski Samochód Elektryczny „Izera”. Widoczny na zdjęciach prototyp ma trafić do produkcji w 2023 roku.

Zeekr 002 (?) z bliska

O tym, że mamy do czynienia z Zeekrem, świadczą charakterystyczne dla pojazdu przednie światła ciągnące się wzdłuż granicy błotnika z maską. W modelu Zeekr 001 (zdjęcie nr 2 i film) miały one zbliżone kształty. Warto jednak zwrócić uwagę na przedni zderzak, gdzie na czarnej powierzchni ulokowano robocze oświetlenie. Wystarczy, że ElectroMobility Poland zagospodaruje ten obszar, żeby PSE „Izera” prezentował się inaczej niż Zeekr:

O zamaskowanym prototypie wiemy stosunkowo niewiele: ma być hatchbackiem, choć może także stać się crossoverem w stylu Renault Megane Elektrycznego, czyli lekko podniesionym hatchbackiem z wyróżnionymi nadkolami. Wiadomo, że będzie pierwszym autem marki Zeekr zbudowanym na platformie SEA2 przeznaczonej do konstruowania pojazdów w średnich rozmiarach. Zeekr 001 powstał na starszej i większej SEA1, SEA2 z kolei stanowi bazę dla nowego Smarta #1. Nie jest jasne, czy auto otrzyma nazwę Zeekr 002.


Najbardziej intrygujące wydaje się wnętrze modelu, ponieważ mocno przypomina ono wnętrze Smarta #1. Widzimy, że producent zdecydował się na dwa niezależne wyświetlacze oraz mechanizm monitorowania czujności kierowcy ulokowany tuż za kołem kierownicy. Takie podejście sprawia, że nowy Zeekr będzie bardziej przyjazny dla kierowcy niż Tesle Model 3/Y, ale równocześnie podnosi koszty produkcji.

Zamaskowany Zeekr – wnętrze

Wnętrze Smarta #1

Jeżeli ElectroMobility Poland zaadaptuje projekt do swoich potrzeb, Polska zyska produkt konkurujący z VW ID.3, VW ID.3 X i Renault Megane Elektrycznym. Oprogramowanie otrzymamy w pakiecie, wystarczy zatem odpowiednio dobrać cenę, by podbić krajowy rynek. Z wstępnych obliczeń redakcji Elektrowozu wynika, że cena PSE „Izera” będzie startowała od 200 000 złotych. W 2026 roku to może, lecz nie musi być wysoka kwota za model z napędem na tył i silnikiem o mocy 200 kW/272 KM.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: