Kiedy Nio wchodziło do Europy, spodziewano się, że zacznie walczyć z Teslą cenami. Jakież było zaskoczenie, gdy okazało się, że Chińczycy zaoferowali swe samochody wyłącznie w abonamencie, bez możliwości wykupu. Po lawinie krytyki zmienili zdanie, obiecali, że pojawi się opcja zakupu aut – i że ceny zostaną podane w listopadzie. Właśnie je poznaliśmy: najtańsze Nio ET5 (segment D) kosztuje w Niemczech od 49 900 euro, równowartości 241 800 złotych. To kwota bez baterii.

Ceny Nio ET5, ET7 i EL7 w Europie. Jest akceptowalnie, jeśli wziąć pod uwagę segmenty

Powyższą wartość przeliczyliśmy po aktualnym kursie, uwzględniliśmy też w niej różnice w stawkach VAT. Gdyby za punkt wyjścia przyjąć ceny obowiązujące w Tesli, Nio ET5 bez baterii kosztowałoby tyle, ile Tesla Model 3 RWD, czyli 244 990 złotych. Za możliwość korzystania z baterii o pojemności 75 kWh należy zapłacić 169 euro (odpowiednik 819 zł) miesięcznie, za 100 kWh abonament wynosi 289 euro (odpowiednik 1 400 zł) miesięcznie. Cena Nio ET5 z baterią 75 kWh to 61 900 euro, w Polsce odpowiadało to kwocie 296 500 złotych.

Nio EL7 (na górze) i Nio ET5 (po prawej) (c) Nio

Nio ET7, sztandarowy sedan marki i bezpośredni konkurent Mercedesów EQE i EQS, bez baterii startuje od 69 900 euro (odpowiednik 338 700 zł). Duży SUV, Nio EL7, konkurent Audi Q8 e-tron, kosztuje od 73 900 euro (odpowiednik 358 100 zł). Za akumulator o pojemności 75 kWh na własność musimy dopłacić 12 000 euro (58 200 zł), za wersję 100 kWh wydamy dodatkowo 21 000 euro (101 800 zł). Kwoty te dotyczą też Nio ET5.

Nio ET7 (c) Nio

Zakup samochodu z baterią uniemożliwia korzystania ze stacji wymian, blokuje też ścieżkę upgrade’u pojemności. Tymczasem mieszkańcom Chin zdarza się kupować auto z najmniejszym akumulatorem, żeby obniżyć próg wejścia, a następnie zmieniać baterię na pojemniejszą, gdy pojawia się potrzeba dłuższych podróży. Kto wykupi baterię, nie będzie mógł też przetestować wersji 150 kWh, która w Europie powinna pojawić się w 2023 roku.

Nio ET7 i EL7, oprócz wielu innych zalet, są jednymi z nielicznych aut w Europie, które obsługują system audio Dolby Atmos. W standardzie mają też system (de)jonizowania powietrza i jego perfumowania, pneumatyczne zawieszenie, lidary, szklane panoramiczne dachy czy systemy masażu wbudowane w fotele. Niemiecki konfigurator Nio ET5 – bezpośredniej konkurencji dla Tesli Model 3 – znajduje się TUTAJ. Nio ET7 można skonfigurować TUTAJ, Nio EL7 TUTAJ. Ręczna zmiana adresu URL z „de_DE” na „pl_PL” nie działa. Na razie 😉

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]