GreenWay Polska pochwaliło się uruchomieniem dziewięciu stacji ładowania o mocy 100 i więcej kilowatów. Wśród nich znajduje się popularny przystanek na trasie Górny Śląsk – Warszawa, Port Radomsko, gdzie ładowarka obiecuje do 140 kW (choć Czytelnik Stażysta Żołądź osiągnął maksymalnie 70 kW). Z gorszych wieści: koszt ładowania w popularnym parku rozrywki, Energylandii, to już 2,09 zł/kWh. Kto nie ma możliwości ograniczania natężenia, powinien pilnować zegarka.

Dobre wieści od GreenWay Polska, mniej dobre od Noxo

Operator mówi, że uruchomił lub zmodernizował następujące szybkie stacje:

  1. Port Radomsko (PlugShare TUTAJ) 50 -> 140 kW,
  2. Revia Park Zamość (PlugShare TUTAJ) 50 -> 140 kW,
  3. Kaufland Częstochowa (PlugShare TUTAJ) 50 -> 140 kW,
  4. Galeria Gryf Szczecin (PlugShare TUTAJ) 100 -> 150 kW,
  5. BP Niepruszewo niedaleko A2 (PlugShare TUTAJ) 200 + 50 kW,
  6. BP Strzelce Opolskie niedaleko A4 (PlugShare TUTAJ) 170 + 50 + 50 kW, obiecane 200 + 150 + 50 kW,
  7. stacja paliw Pieprzyk, Kalisz (brak na PlugShare) nowe, 140 kW,
  8. stacja paliw Kazimierz Maszk, Kościerzyna (PlugShare TUTAJ) 50 -> 140 kW,
  9. BMW Bońkowscy Szczecin (PlugShare TUTAJ) 100 kW, uwaga, czynne w wyznaczonych godzinach.

Do niedawna Port Radomsko działał słabo albo wcale. Teraz obiecuje do 140 kW mocy, chociaż przy samochodzie z instalacją 400 V udało się osiągnąć zaledwie połowę obiecywanej wartości, 70 kW (źródło). Do 140 kW natomiast rozpędził się Hyundai Ioniq 5, co pozwala nam sądzić, że stacja może mieć ograniczenie do około 200 amperów niezależnie od podawanego na złączu napięcia. Potrzebne są dodatkowe testy z autami obsługującymi moc ładowania wynoszącą ponad 70 kW przy instalacji 400 V.

Dobre wieści dotyczą także BP Niepruszewo i BP Strzelce Opolskie, gdzie zrezygnowano z problematycznych urządzeń EVBox, co kończy sagę o niekompatybilności stacji ładowania z Teslami Model 3. Pojawiają się natomiast narzekania na BMW Bońkowscy, bo ładowarka bywa zamknięta za szlabanem mimo deklaracji, że powinna być już dostępna. Spis pozostałych wolniejszych (25 kW DC i 22 kW AC) punktów ładowania na fanpage GreenWay Polska TUTAJ.

Opel Corsa-e i ładowarka GreenWay Polska, fotografia ilustracyjna

Dla osób, które chciałyby się wybrać do Energylandii, mamy znacznie gorsze wieści. Od pewnego czasu ładowanie na słupkach Noxo kosztuje tam aż 2,09 zł/kWh, osiągnęło więc poziom podobny do tego, jaki obowiązuje na stacjach DC. Plus jest taki, że punkty ładowania są bardzo blisko wejścia (trudno o lepsze miejsce parkingowe) i że uzupełnianie energii przebiega z szybkością ładowarki pokładowej, tj. zwykle do 11 kW, co daje około 11 kWh na godzinę.

Ładowanie nie zwalnia z konieczności uiszczenia opłaty za parkowanie, która wynosi 20 złotych od samochodu.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]