Honda ogłosiła, że na całym świecie do 2025 roku wprowadzi „dziesięć lub więcej” elektrycznych motocykli. Firma zakłada, że w ciągu następnych pięciu lat sprzedaż elektryków wzrośnie do 1 miliona sztuk, a do końca dekady osiągnie 3,5 miliona egzemplarzy. W swoich jednośladach Japończycy chcą stosować baterie ze stałym elektrolitem, nad którymi właśnie pracują.

Będą elektryczne motocykle, motorowery i rowery Hondy. Długo kazano nam czekać

Honda zastrzega, że pojazdy napędzane elektrycznie są cięższe i droższe oraz przypomina, że zainteresowanie nimi w znacznej mierze zależy od rządowych dofinansowań i infrastruktury do ładowania. Mimo tego chce wprowadzić na rynek „dziesięć lub więcej” modeli w różnych segmentach, w tym głównie w segmencie miejskich skuterów. Ale pojawi się też model dla dzieci, jeden lub dwa ścigacze i motocykl do dłuższych wypraw:

Producent przypomina, że już dziś oferuje serię Honda e: Business Bike, z której jednoślady mają trafić do japońskich, wietnamskich i tajlandzkich listonoszy. Obsługują one system wymiany baterii rozwiązujący ewentualny problem z brakiem zasięgu i ładowaniem. Oprócz tego we wrześniu zacznie produkować i sprzedawać w Tajlandii model Benly e:. Dla odbiorców indywidualnych w Azji, Europie i Japonii przeznaczone będą dwa modele elektrycznych jednośladów, które trafią na rynek w 2024 lub 2025 roku.

Dostawczy Benly e: został zaprezentowany w 2019 roku

Z punktu widzenia osoby potrzebującej szybko i tanio gdzieś dojechać najważniejsza będzie inna część komunikatu: Honda planuje wprowadzenie pięciu kompaktowych, przystępnych cenowo modeli w Azji, Europie i Japonii między dniem dzisiejszym a rokiem 2024, zarówno rowerów (EB), jak też motorowerów (EM). Takie jednoślady są już sprzedawane w Chinach (źródło).

Użytkownicy oczekujący frajdy z jazdy będą musieli poczekać na motocykle zbudowane w oparciu o rozwijaną obecnie platformę Fun EV. Mają być one dostępne w sprzedaży w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii między 2024 a 2025 rokiem. Planowany jest też model Kids Fun EV. Producent zakłada, że samodzielnie stworzy platformę, jednostkę sterującą i silnik napędzający swe pojazdy.

Stosowana w elektrycznych motocyklach Hondy bateria ma wykorzystywać stały elektrolit. Japoński producent pracuje nad nią w tym momencie. Chce też popularyzować usługę wymiennych baterii na wybranych rynkach Dalekiego Wschodu i pracuje nad standardem wymiennych baterii w Europie w ramach Swappable Batteries Motorcycle Consortium (SBMC).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: