Peugeot podał dane techniczne Peugeota e-308 i e-308 SW, czyli swoich kompaktowych aut elektrycznych. Samochody zostaną wyposażone w baterię o pojemności 54 (51) kWh, silniki o mocy 115 kW/156 KM i skrzynię biegów o nieznanej konstrukcji. Konkurencja oferuje zbliżone parametry, choć jest minimalnie lepsza, dlatego Peugeot zapowiada niskie opory jazdy.

Aktualizacja 2022/09/13, godz. 18.25: dodaliśmy informację o skrzyni biegów, którą przeoczyliśmy (😬) w pierwszej wersji tekstu.

Peugeot e-308: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Wspomniana pojemność baterii dotyczy obu wariantów auta, hatchbacka i kombi (SW). W akumulatorze mają zostać wykorzystane nowe ogniwa NCM811 (katody nikiel-kobalt-mangan w proporcjach 80-10-10 procent), zasięg samochodów ma wynieść ponad 400 jednostek WLTP w zależności od modelu (źródło). Symptomatyczne: spekulowaliśmy to nie dalej niż wczoraj, gdy opisywaliśmy nowego Jeepa Avengera. Dla porównania: obecne auta na platformie eCMP dysponują bateriami o pojemności 50 (~45) kWh, choć nasi Czytelnicy podejrzewają, że niedawne aktualizacje oprogramowania mogły zwiększyć pojemność dostępną dla użytkownika.

Elektryczny Peugeot e-308 powstanie na platformie EMP2, będzie dysponował co najmniej dwubiegową skrzynią i silnikiem o mocy 115 kW/156 KM i momencie obrotowym 260 Nm, podczas gdy auta zbudowane w oparciu o eCMP oferują 100 kW/136 KM (i 260 Nm momentu). Producent obiecuje „natychmiastową reakcję” na pedał przyspieszenia oraz brak wibracji podczas jazdy. Nowe Peugeoty pojawią się wyłącznie w wersji z napędem na przód.

Instalacja obu modeli ma pracować pod napięciem ~400 woltów, firma obiecuje ładowanie od 20 do 80 procent w mniej niż 25 minut. Ładowarka pokładowa o mocy 11 kW ma być instalowana fabrycznie. Stellantis podkreśla obniżone opory uzyskane dzięki m.in. niższej wadze, zoptymalizowanemu przodowi, dołowi oraz nowym, 18-calowym felgom aero. Zużycie energii ma wynieść zaledwie 12,7 kWh/100 jednostek WLTP. Koncern ma o co walczyć, bo zarówno Volkswagen ID.3, jak i Renault Megane E-Tech Elektryczny dysponują minimalnie większymi bateriami, 62 (58) oraz ~64 (60) kWh.

Dane techniczne Peugeota e-308 oznaczają, że identyczne parametry będzie miał też nowy Opel Astra-e i DS4 E-Tense. Wszystkie modele powinny zadebiutować w 2023 roku.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: dobrze słyszeć, że producenci zaczynają walczyć nie tylko o większe baterie, ale też o niższe zużycie energii. Skoro Hyundai Ioniq Electric potrafił być liderem oszczędnej jazdy, dlaczego Renault czy Peugeot nie miałyby pójść w jego ślady?

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.7]