W podsumowaniu pierwszej połowy 2022 roku prezes Grupy BMW, Oliver Zipse, zapowiedział, że nowe BMW i7 pojawi się w salonach w czwartym kwartale roku. Zdradził też, że jako następne w 2023 roku zadebiutuje BMW i5, bezpośrednia konkurencja Tesli Model S oraz Mercedesa EQE. Do 2025 roku firma chciałaby dostarczyć 2 miliony aut elektrycznych.
BMW z kolejnymi nowymi modelami
Zipse pochwalił się, że firma już teraz produkuje 15 modeli elektryków, wliczając w to warianty niedostępne, znajdujące się przed produkcją seryjną (ang. pre-series). Oprócz wspomnianego i7 i nowego BMW i5 pod koniec bieżącego roku ruszą linie, które wytworzą niewielką liczbę BMW iX5 Hydrogen. To BMW X5 przerobione do wykorzystania ogniw paliwowych. Zdaje się, że rozwiązanie jest tymczasowe i mocno prototypowe, ponieważ firma już teraz zastanawia się nad ewentualną kolejną generacją samochodu.
Kiedy w 2025 roku na rynek trafi nowa generacja aut, Neue Klasse, jako pierwsze pojawią się na rynku „kompaktowy sedan” w segmencie BMW serii 3 oraz „sportowy crossover”. Teoretycznie BMW ma już takiego „kompaktowego sedana”, jest nim BMW i4 oraz BMW i3 produkowane i sprzedawane na terenie Chin. Skoro jednak jego debiut nastąpi dopiero za trzy lata, powinniśmy spodziewać się zupełnie nowego samochodu opartego na innej platformie, który następcą BMW i3/i4 będzie tylko z nazwy.
O samej Neue Klasse wiadomo niewiele, bo doniesienia na jej temat są sprzeczne. Początkowo mówiono o rozwiązaniach stworzonych z myślą o autach elektrycznych, w których jednak dałoby się montować silniki spalinowe. Teraz BMW nie wspomina o silnikach spalinowych, wzmiankuje natomiast o możliwości zastosowania napędów wodorowych, bez precyzowania, czy chodzi o wodór spalany w cylindrach, czy może o ogniwa paliwowe. Jak stwierdza sam Zipse, „wodór jest brakującym elementem układanki, który może uzupełnić emobilność tam, gdzie nie wygrają napędy bateryjne” (źródło).
Pierwsze modele Neue Klasse wydają z fabryki w Debreczynie (Węgry) w 2025 roku. Grupa zakłada, że pod koniec dekady auta z tej serii będą generowały ponad połowę światowej sprzedaży.