Nasz Czytelnik, Pan Julian (minico.pl, pompy ciepła Rybnik), przesłał nam zdjęcie nowej stacji Ionity, która powstaje przy autostradzie A4 (MOP Młyński Staw, stacja Shell). Wygląda na to, że mamy pierwszą lokalizację w Polsce, która nie tylko jest przygotowana na cztery ładowarki, ale faktycznie będzie posiadać aż cztery stanowiska do uzupełniania energii. 

Pan Wojciech sprawdził Ionity pod Zgorzelcem (Mapy Google TUTAJ, działa!), a Pan Przemysław przygotował zestaw kilku praktycznych porad dotyczących Superchargera w CH Bonarka. Żeby inni nie musieli go szukać, bo opis jest niepoprawny.

Ionity A4, MOP Młyński Staw

Pinezka na MOP Młyński Staw (A4 Opole -> Wrocław) pojawiła się w grudniu 2021 roku, mniej więcej w tym samym czasie, gdy na mapie Ionity dodano też zapowiedź stacji ładowania pod Zgorzelcem. Zgorzelec już działa, choć nie ma go nawet na PlugShare (pierwsze zdjęcie poniżej), między Opolem i Wrocławiem całość jest jeszcze otoczona barierkami, ale wszystko wskazuje na to, że prace mają się ku końcowi (drugie zdjęcie poniżej):

Ionity Zgorzelec już działa

Ionity na MOP Młyński Staw przy A4 jako pierwsza lokalizacja operatora w Polsce będzie miała aż cztery ładowarki

Dzięki tym ładowarkom odcinek od Opola do granicy państwa będzie w zasadzie obstawiony. Oprócz nich w Kątach Wrocławskich jest Citronex z ładowarkami GreenWay 150 kW (PlugShare TUTAJ), kawałek dalej jest Kostomłoty Supercharger (PlugShare TUTAJ; na razie tylko dla właścicieli Tesli). Cały odcinek liczy mniej więcej 235 kilometrów, rozkład stacji ładowania o mocy powyżej 100 kW staje się więc zadowalający.

Supercharger w CH Bonarka, co warto wiedzieć

Pan Przemysław, który miał okazję ładować się w CH Bonarka, przygotował kilka praktycznych porad dotyczących tej lokalizacji. Po pierwsze i najważniejsze: nie wolno wierzyć informacji widocznej na mapach samochodu, skieruje nas na Level 1, podczas gdy Superchargery znajdują się na poziomie -1 (Level -1). Urządzenia znajdują się w sektorze brązowym, między fioletowym a pomarańczowym, przy miejscu 24.

Miejsca ładowania wyznaczono równolegle do Superchargerów, Model S podłącza się prawie na styk, bez zapasu miejsca. Trzeba podjechać do samego progu zatrzymania na jezdni, informuje Pan Przemysław. Wygląda na to, że ktoś mierzył pod Model 3. Ciekawi jesteśmy pierwszego śmiałka, który zdecyduje się tam wjechać Cybertruckiem; niewykluczone, że będzie to ostatni etap kwalifikacji przed ładowaniem na Superchargerze hotelu Regent w Warszawie.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: