Volkswagen poinformował, że zamierza wprowadzić na rynek wzmocnione warianty GTX dla każdego z modeli z linii ID. Oznacza to nie tylko VW ID.3 GTX, o którym już parokrotnie słyszeliśmy, ale też ID. Buzza (minivana) czy ID. Aero (limuzynę, odpowiednika Passata/Arteona) we wzmocnionej i usportowionej wersji. Może nawet elektryczne kombi GTX, zgodnie ze starą niemiecką tradycją.

Powolna droga Volkswagena ku wariantom Performance

Aktualnie Volkswagen oferuje dwa modele w wersji GTX: ID.4 GTX i ID.5 GTX, czyli elektroniczne crossovery górnej części segmentu C z baterią o pojemności 82 (77) kWh i dwoma silnikami o maksymalnej mocy 220 kW/299 KM. Na niektórych rynkach w obu zdecydowano się na włączenie opcjonalnych pakietów Design i Comfort/Komfort do podstawy, w Polsce nadal są one opcjonalne. Mimo tego wzrosły ceny: VW ID.4 GTX kosztuje teraz od 248 490 zł a VW ID.5 GTX od 256 590 złotych.

Wyróżnikiem całej serii mają być czerwone lakiery i czerń kokpitu oraz obić drzwi, choć tutaj część opcji też wymaga dopłaty. Standardem jest natomiast napęd na obie osie i 460 Nm momentu obrotowego: silnik 150 kW/204 KM, 310 Nm z magnesami trwałymi na tylnej osi (norma w całej gamie) uzupełniony o silnik indukcyjny 80 kW/109 KM, 162 Nm na osi przedniej. Zastosowanie silnika asynchronicznego z przodu to nie przypadek, w razie potrzeby można go wyłączyć bez stosowania sprzęgła, jak to robi Hyundai w Ioniqu 5 czy Kia w EV6.

Szybkość maksymalną obu GTX-ów ograniczono do 180 km/h. W obu przypadkach masa przyczepy to 1 400 kilogramów. VW ID.4 GTX oferuje do 479 jednostek zasięgu WLTP, ID.5 GTX dzięki bardziej opływowej sylwetce osiąga do 496 jednostek. Producent omyłkowo twierdzi, że maksymalna moc ładowania obu aut to 135 kW, podczas gdy w rzeczywistości ID.5 GTX już teraz, a ID.4 GTX w przyszłości ma się rozpędzać do 150 kW.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: niemieccy inżynierowie dobrze rozumieją, że mężczyzna w pewnym wieku musi przewieźć wózek i całe naręcze bagaży, następnie hulajnogi, latawce i całe naręcze bagaży, ale to nie oznacza, że chce zrezygnować z dynamicznej jazdy. Stąd Audi RS6 czy Mercedes AMG C 43 kombi. Dlatego już cieszymy się na myśl o VW ID. Aero B vel Space Vizzion (ilustracja poniżej) w wersji GTX.

 

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]