Niezbyt dobre wieści. Jeden z Czytelników poskarżył się nam, że mimo wyznaczonego terminu nie udało mu się odebrać Tesli Model Y Performance pochodzącej z Giga Berlin. Na niemieckim forum TFF pojawiło się jeszcze kilkanaście podobnych głosów, z opisów wynika, że może być to „problem dotyczący bezpieczeństwa” lub „zespołu napędowego” egzemplarzy MiG (Made in Germany).
Część/większość Tesli Model Y Performance do odbioru dopiero za około miesiąc
Wstrzymanie wydawania samochodów ma dotyczyć Tesli Model Y Performance z niemieckiej fabryki producenta. W grupie osób, którym nie udało się odebrać auta, znalazł się również nasz Czytelnik. Portal TeslaMag cytuje komentarze z Forum TFF, z których wynika, że chodzi o „defekt związany z bezpieczeństwem” lub „istotną wadę” dotyczącą „zespołu napędowego”.
Niektórzy twierdzą, że usłyszeli od Tesli, że żaden Model Y z Giga Berlin nie zmieni właściciela do końca lipca, innym przesunięto odbiory o zaledwie kilka dni, część utrzymuje wreszcie, że problem dotyczy tylko wybranych egzemplarzy. Baterie i zespoły napędowe Tesli Model Y Performance MiG produkowane są w Giga Shanghai, ponieważ niemiecki zakład nie ma jeszcze gotowych odpowiednich linii, więc ewentualna naprawa związana będzie z dodatkowym oczekiwaniem – choć Tesla znana jest z tego, że gdy jej się spieszy, potrafi wynająć samolot transportowy nie bacząc na koszty.
Problem NIE dotyczy Tesli Model Y LR produkowanych w Chinach, te samochody trafiają normalnie do swoich nabywców. „Defekt” może natomiast wystąpić w autach z Giga Berlin, które zostały odebrane wcześniej. Nasz Czytelnik usłyszał, że może chodzić o 3 000 aut, co pasowałoby do niedawnego komunikatu Tesli, że w Niemczech powstaje już 1 000 crossoverów tygodniowo.
Zdjęcie otwierające: Tesle Model Y produkowane w Giga Berlin, przygotowane do odbioru (c) Tobias Lindh. Nagranie pochodzi z soboty, co oznacza, że w fabryce obowiązuje sześciodniowy tydzień pracy. Lindh mówi nawet o dwóch zmianach