Firma Noxo pochwaliła nam się [chwilę temu], że oddała do użytku szybką stację ładowania pod Bełkiem, niedaleko A1, między południową granicą państwa a Gliwicami. Na stacji są aż dwie ładowarki: jedna z nich obsługuje moce do 150 kW, ewentualnie dzielone na dwa porty CCS2. Druga to bardziej klasyczne urządzenie działające z mocą 50 kW, ale z pewnymi zaletami w stosunku do sprzętów wykorzystywanych przez GreenWay i Orlen.

Stacja ładowania Bełk plus plany Noxo na przyszłość

Ładowarki znajdują się na stacji Shell (TUTAJ) i, jak widać z PlugShare, urządzenie było aktywnie testowane jeszcze przed oficjalnym otwarciem. Ładowarka o niższej mocy to Siemens CPCM z portem ładowania CCS2, Chademo i Typu 2. działa z mocą do 50 kW, ale sprzęt jest przygotowany do obsługi aż 120 kW. Producent chwali się, że potrafi obsługiwać równolegle wszystkie porty, nie będzie więc jak na wielu stacjach GreenWay Polska i Orlenu, że samochód wpięty przez Chademo kompletnie zablokuje CCS2.

Przy pracy równoległej CCS2 i Chademo rozpędzą się do maksymalnie 25 kW, AC osiągnie nie więcej niż 22 lub 43 kW, wiele zależy tutaj od przyłącza elektroenergetycznego.

Jeszcze ciekawsze jest urządzenie, które stoi obok (szaro-czarne, wyższe), czyli ładowarka Siemens Sicharge D 180Flex, która potrafi działać z mocą do 180 kW (ograniczenie przyłącza: 150 kW) oraz jest przygotowana do rozbudowy do 300 kW z użyciem dodatkowych modułów mocy. Tak jak jej mniejsza siostra, tak i Si-D potrafi ładować przez obydwa gniazda CCS2 równocześnie, moc dzielona jest zgodnie z zasadą co 40 lub 60 kW, czyli na przykład według rozkładu 40 + 120 kW lub 60 + 60 kW.

Do skorzystania z sieci Noxo konieczne jest zainstalowanie aplikacji operatora zarządzanej przez Elocity (Android TUTAJ, iOS TUTAJ), zarejestrowanie się w aplikacji i dodanie karty płatniczej. Kto był w Energylandii, powinien mieć tę aplikację zainstalowaną, bo aż grzech nie skorzystać z miejsc parkingowych/do ładowania tuż obok wejścia 😉

Operator pochwalił nam się, że w dalszym ciągu będzie uruchamiał głównie stacje AC, a szybkie ładowarki DC będą stawiane tam, gdzie ich brakuje, w pojedynczych lokalizacjach. Do końca 2023 roku Noxo chce mieć 500 aktywnych publicznych punktów ładowania, zdradził nam prezes firmy, Jakub Bańkowski.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]