Ruszyła seryjna produkcja VW ID. Buzza, elektrycznego minivana Volkswagena. Na ten rok zaplanowano wytworzenie zaledwie 15 000 sztuk samochodu w wersji osobowej i dostawczej. Gdy fabryka w Hanowerze (Niemcy) się rozpędzi, ma z niej wyjeżdżać 130 000 egzemplarzy elektryka. Oprócz ID. Buzza zakłady produkują też modele T6.1 oraz T7 Multivan zbudowane na platformie MQB.

VW ID. Buzz w minimalnych ilościach

Cena VW ID. Buzza w konfiguratorze (TUTAJ) startuje od 248 091 złotych (201 700 zł netto), ale już w pierwszym kroku konfiguracji podskakuje do 256 291 złotych, bo producent dorzuca nam biało-żółte malowanie (biały Candy, żółty Lemon metalik). Okazuje się, że zejście do poziomu ceny bazowej jest możliwe po wyborze koloru srebrnego (Mono metalik). Nawet biel oznacza dodatkowy wydatek wynoszący 2 214 zł:

Plusem konfiguratora jest to, że wszystkie dwukolorowe tapicerki zostały uwzględnione w podstawowej cenie auta. Jeszcze większym plusem są 19-calowe felgi Tilburg (w standardzie), które wyglądają dobrze; lepiej niż dodatkowo płatne stalowe felgi 18-calowe. Za całą resztę musimy dopłacić: sterowanie głosowe, 12-calowy ekran radia, podświetlaną listwę między reflektorami, reflektory adaptacyjne czy dynamiczne kierunkowskazy. Co do podgrzewanych foteli, konfigurator nie precyzuje, czy otrzymamy je w standardzie, czy musimy kupić wnętrze Style Plus, +10 123 zł.

Chyba najbardziej tajemniczym elementem standardowego wyposażenia ID. Buzza jest przetwornica DC-DC o mocy 3 kW. Jej obecność sugeruje, że samochód już w momencie dostarczenia będzie obsługiwał co najmniej V2V, czyli możliwość naładowania innego pojazdu przez podłączenie do gniazda ładowania ID. Buzza.

Oczywiście VW ID. Buzza możemy dziś kupić wyłącznie z jedną baterią i jednym silnikiem: 82 (77) kWh i 150 kW/204 KM, które obiecują do 419 jednostek WLTP zasięgu. Większa liczba zespołów napędowych i inne pojemności baterii mogą pojawić się z czasem. Rozstaw osi wynoszący 299 cm pozwala na zastosowanie akumulatora o pojemności przekraczającej 100 kWh.

Oto nagranie z fabryki:

Aktualizacja 2022/06/06, godz. 10.29: zmodyfikowaliśmy fragment o przetwornicy po słusznej uwadze Pana vwira.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3]