Volkswagen podał polskie ceny VW ID. Buzza i na szczęście nie sprawdziły się prognozy z Niemiec. Samochód w wariancie pięciomiejscowym z baterią o pojemności 82 (77) kWh i silnikiem o mocy 150 kW/204 KM napędzającym tylne koła, VW ID. Buzz Pro, ma kosztować od 248 091 złotych. To nieco więcej niż zapłacimy za VW ID.4 czy ID.5.

Volkswagen ID. Buzz: ceny i wersje wyposażenia

Producent dość szczegółowo opisał dodatki, które można zamówić wraz z samochodem, ale wśród nich na próżno będziemy szukać trzeciego rzędu siedzeń. Ten ma się pojawić dopiero wraz z przedłużoną wersją, która zostanie zaoferowana też na rynku amerykańskim. To o tyle dziwaczne, że nawet krótszy wariant dysponuje z tyłu podłokietnikami, które obecnie nie mają żadnego zastosowania (patrz: żółte wnęki):

W samochodzie nie ma też na razie mowy o większej baterii. W momencie premiery modelu ID. Vizzion, limuzyny będącej elektryczną odmianą Arteona, mówiło się nawet o 111 (~107?) kWh, więc platforma MEB, na której powstały obydwa auta, musi być przygotowana na pojemniejsze akumulatory. Ale producent nie zdecydował na ich zastosowanie nawet w oferowanym w Chinach modelu VW ID.6 vel Roomzz. Nie da się wykluczyć, że większa bateria będzie dostępna wyłącznie w wariantach z powiększonym do 2,965 metra rozstawem osi.

Po raz pierwszy dowiadujemy się, że zasięg WLTP ID. Buzza to 419 jednostek dla odmiany osobowej i 424 jednostki dla wariantu Cargo. 419 jednostek WLTP to około 358 kilometrów w trybie mieszanym i około 250 kilometrów przy jeździe z szybkością 120 km/h. Oczywiście mówimy o rozładowaniu baterii do zera, jeśli zechcemy, by pracowała w przedziale 80->10 procent, zasięg na autostradzie wyniesie 176 kilometrów.

A co dostaniemy z ID. Buzzem? Bagażnik o pojemności 1 121 litrów, przesuwaną tylną kanapę i drzwi, 19-calowe felgi Tilburg, system rozpoznawania znaków drogowych, czujniki parkowania i możliwość ładowania z mocą dochodzącą do 170 kW. Ta ostatnia sugeruje, że przy baterii 111 kWh samochód bez problemu osiągnie 200 kW, a w szczycie, przy odpowiedniej ładowarce, mógłby teoretycznie rozpędzić się nawet do 230 kW.

VW ID. Buzz – wnętrze (c) Volkswagen

VW ID. Buzz – wnętrze w wersji czarnej (c) Volkswagen

VW ID. Buzz Pro ma dodatkowe elementy wyposażenia zgrupowane w pakiety: Design (m.in. matrycowe reflektory IQ.Light czy podświetlana listwa między reflektorami), Open & Close (m.in. bezkluczykowe otwieranie drzwi, podświetlanie klamek i elektryczne sterowane drzwi przesuwne), Assistance z Keyless Advanced (m.in. autopilot noszący w Volkswagenie nazwę Travel Assist, system zmiany pasa ruchu, podgrzewanie kierownicy, źródło).

Bagażowy VW ID. Buzz Cargo wyposażony jest fabrycznie w system Car2X, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, ścianę działową za siedzeniami, 18-calowe felgi (stalowe?) i trzy miejsca z przodu. Obydwa samochody dostępne są w przedsprzedaży u wszystkich dealerów Volkswagen Dostawcze i w wybranych salonach Volkswagena zajmujących się modelami osobowymi. Cena VW ID. Buzza Pro, 248 091 zł, to oczywiście kwota brutto. Cena netto VW ID. Buzz Cargo startuje od 199 900 złotych.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: