Volkswagen podał polskie ceny VW ID. Buzza i na szczęście nie sprawdziły się prognozy z Niemiec. Samochód w wariancie pięciomiejscowym z baterią o pojemności 82 (77) kWh i silnikiem o mocy 150 kW/204 KM napędzającym tylne koła, VW ID. Buzz Pro, ma kosztować od 248 091 złotych. To nieco więcej niż zapłacimy za VW ID.4 czy ID.5.
Volkswagen ID. Buzz: ceny i wersje wyposażenia
Producent dość szczegółowo opisał dodatki, które można zamówić wraz z samochodem, ale wśród nich na próżno będziemy szukać trzeciego rzędu siedzeń. Ten ma się pojawić dopiero wraz z przedłużoną wersją, która zostanie zaoferowana też na rynku amerykańskim. To o tyle dziwaczne, że nawet krótszy wariant dysponuje z tyłu podłokietnikami, które obecnie nie mają żadnego zastosowania (patrz: żółte wnęki):
W samochodzie nie ma też na razie mowy o większej baterii. W momencie premiery modelu ID. Vizzion, limuzyny będącej elektryczną odmianą Arteona, mówiło się nawet o 111 (~107?) kWh, więc platforma MEB, na której powstały obydwa auta, musi być przygotowana na pojemniejsze akumulatory. Ale producent nie zdecydował na ich zastosowanie nawet w oferowanym w Chinach modelu VW ID.6 vel Roomzz. Nie da się wykluczyć, że większa bateria będzie dostępna wyłącznie w wariantach z powiększonym do 2,965 metra rozstawem osi.
Po raz pierwszy dowiadujemy się, że zasięg WLTP ID. Buzza to 419 jednostek dla odmiany osobowej i 424 jednostki dla wariantu Cargo. 419 jednostek WLTP to około 358 kilometrów w trybie mieszanym i około 250 kilometrów przy jeździe z szybkością 120 km/h. Oczywiście mówimy o rozładowaniu baterii do zera, jeśli zechcemy, by pracowała w przedziale 80->10 procent, zasięg na autostradzie wyniesie 176 kilometrów.
A co dostaniemy z ID. Buzzem? Bagażnik o pojemności 1 121 litrów, przesuwaną tylną kanapę i drzwi, 19-calowe felgi Tilburg, system rozpoznawania znaków drogowych, czujniki parkowania i możliwość ładowania z mocą dochodzącą do 170 kW. Ta ostatnia sugeruje, że przy baterii 111 kWh samochód bez problemu osiągnie 200 kW, a w szczycie, przy odpowiedniej ładowarce, mógłby teoretycznie rozpędzić się nawet do 230 kW.
VW ID. Buzz Pro ma dodatkowe elementy wyposażenia zgrupowane w pakiety: Design (m.in. matrycowe reflektory IQ.Light czy podświetlana listwa między reflektorami), Open & Close (m.in. bezkluczykowe otwieranie drzwi, podświetlanie klamek i elektryczne sterowane drzwi przesuwne), Assistance z Keyless Advanced (m.in. autopilot noszący w Volkswagenie nazwę Travel Assist, system zmiany pasa ruchu, podgrzewanie kierownicy, źródło).
Bagażowy VW ID. Buzz Cargo wyposażony jest fabrycznie w system Car2X, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, ścianę działową za siedzeniami, 18-calowe felgi (stalowe?) i trzy miejsca z przodu. Obydwa samochody dostępne są w przedsprzedaży u wszystkich dealerów Volkswagen Dostawcze i w wybranych salonach Volkswagena zajmujących się modelami osobowymi. Cena VW ID. Buzza Pro, 248 091 zł, to oczywiście kwota brutto. Cena netto VW ID. Buzz Cargo startuje od 199 900 złotych.