Brytyjski Auto Express dowiedział się, że Volkswagen pracuje nad faceliftingiem VW ID.3 i potwierdza chęć wprowadzenia do oferty VW ID.3 GTX, wzmocnionego wariantu modelu, który został zaprezentowany jako koncepcyjny VW ID.X (zdjęcie otwierające). ID.3 GTX [nazwa wstępna] nie zadebiutuje jednak w tym roku, jak wynikało z wcześniejszych deklaracji.

VW ID.3 GTX i VW ID.3 I fl./II

Auto Express, który miał okazję porozmawiać z przedstawicielem marki w trakcie premiery ID.5, usłyszał, że Volkswagen „planuje spełnienie oczekiwań klientów dotyczące większej mocy i napędu na obie osie w ID.3 GTX”. Portal spekuluje, że auto nie będzie tak mocne, jak prototypowy ID.X, który miał w sumie 245 kW/333 KM mocy. Samochód powinien raczej otrzymać odrobinę słabszy zespół napędowy z ID.4 GTX/ID.5 GTX oferujący do 220 kW/299 KM (źródło).

Auto powstanie na bazie odświeżonego ID.3 (ID.3 II / Mk2), zatem powinno mieć „kilka interesujących szczegółów”. Jakich? Tego nie wiadomo, na zdjęciach ID.X-a nie widać żadnych przełomowych zmian nie licząc może większego wyświetlacza w centralnej części kokpitu oraz wspomnianego napędu na obie osie. Biorąc pod uwagę ostatnie ruchy Volkswagena – wycięcie z niektórych rynków wariantów 48 (45) i 82 (77) kWh – nie zdziwilibyśmy się, gdyby doszło do drobnych korekt dostępnych pojemności baterii.

VW ID.3 jest samochodem bardzo specyficznym, mającym dosłownie jednego konkurenta (Nissan Leaf). Cała reszta branży woli sprzedawać crossovery i SUV-y, bo nadwozie typu hatchback cieszy się umiarkowaną popularnością. Volkswagen mógłby zatem spróbować upodobnić ID.3 II do Renault Megane E-Tech Elektrycznego, spalinowego VW Taigo czy Kii e-Niro, dać mu większe nadkola i modniejsze, podniesione nadwozie – ale to już tylko kolejne spekulacje.

VW ID.3 II spodziewany jest na rynku nie wcześniej niż w 2023 roku, po czterech latach od premiery VW ID.3. ID.3 GTX powinien trafić na rynek z- lub po nim.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]