Tesla Model Y i Tesla Model 3 zajęły w Norwegii odpowiednio pierwsze i drugie miejsce, gdy chodzi o najchętniej kupowane samochody w ogóle (!) w marcu i w pierwszym kwartale 2022 roku. Od początku roku elektryki mają 82,9 procent udziału w rynku, w pierwszej dwudziestce najchętniej wybieranych aut nie pojawia się ani jeden model, który nie posiadałby wariantu zelektryfikowanego. Pierwszy nieelektryk znajduje się dopiero na 12. miejscu zestawienia kwartalnego.
Najchętniej kupowane samochody elektryczne w Norwegii [wyniki marca i I kw. 2022]
Zacznijmy od wyników marca (źródło plus źródło):
- Tesla Model Y – 3 305 egzemplarzy,
- Tesla Model 3 – 1 696 egzemplarzy,
- Volkswagen ID.4 GTX – 774 egzemplarze,
- Audi Q4 e-tron – 667 egzemplarzy,
- Hyundai Ioniq 5 – 591 egzemplarzy,
- BMW iX,
- Polestar 2,
- Volvo XC40 (prawdopodobnie z hybrydowym XC40 oraz C40),
- Audi e-tron,
- Volkswagen ID.4.
W okresie od stycznia do końca marca 2022 rozkład był zbliżony:
- Tesla Model Y – 3 328 egzemplarzy,
- Tesla Model 3 – 1 736 egzemplarzy,
- Audi Q4 e-tron – 1 698 egzemplarzy,
- Hyundai Ioniq 5 – 1 522 egzemplarze,
- BMW iX – 1 431 egzemplarzy,
- Polestar 2,
- Volkswagen ID.4 GTX,
- Ford Mustang Mach-E,
- Audi e-tron,
- Skoda Enyaq iV.
Tesla Model Y zdominowała rankingi, ale można się domyślać, że jest to efekt ludzi oczekujących na elektryczne crossovery od dłuższego czasu. Z kolei przewaga Tesli Model 3 nad resztą konkurencji nie jest już aż tak wyraźna. Przy zestawieniu kwartalnym samochód tylko minimalnie wygrywa z Audi Q4 e-tron. Oczywiście pozostaje pytanie, czy nie obserwujemy stałego popytu (Model 3) skonfrontowanego ze startem dostaw (Q4 e-tron) – tego dowiemy się dopiero w nadchodzących kwartałach.
Całkowity udział aut elektrycznych w rynku samochodów nowych wyniósł od stycznia do końca marca 2022 82,9 procent. Co ciekawe, elektryki chętniej kupowały osoby fizyczne (94 procent) niż firmy (65 procent). W samym marcu na 13 983 samochody zeroemisyjne przypadało:
- 440 modeli hybrydowych (HEV),
- 947 pojazdów hybrydowych ładowanych z gniazdka (PHEV),
- 450 samochodów z silnikami benzynowymi (ICE oraz, prawdopodobnie, mHEV),
- 418 samochodów z silnikami Diesla (ICE).
Pierwszym samochodem nieelektrycznym, który pojawił się w rankingu, była Toyota Rav4 (12. miejsce, 726 egzemplarzy w całym I kwartale 2022) z zastrzeżeniem, że tutaj też patrzymy na sumę sprzedanych starych hybryd i hybryd plug-in. W TOP20 najchętniej kupowanych aut nie ma ani jednego modelu, który byłby autem wyłącznie spalinowym, bez wersji zelektryfikowanej lub elektrycznej.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: