Tesla Model Y i Tesla Model 3 zajęły w Norwegii odpowiednio pierwsze i drugie miejsce, gdy chodzi o najchętniej kupowane samochody w ogóle (!) w marcu i w pierwszym kwartale 2022 roku. Od początku roku elektryki mają 82,9 procent udziału w rynku, w pierwszej dwudziestce najchętniej wybieranych aut nie pojawia się ani jeden model, który nie posiadałby wariantu zelektryfikowanego. Pierwszy nieelektryk znajduje się dopiero na 12. miejscu zestawienia kwartalnego.

Najchętniej kupowane samochody elektryczne w Norwegii [wyniki marca i I kw. 2022]

Zacznijmy od wyników marca (źródło plus źródło):

  1. Tesla Model Y – 3 305 egzemplarzy,
  2. Tesla Model 3 – 1 696 egzemplarzy,
  3. Volkswagen ID.4 GTX – 774 egzemplarze,
  4. Audi Q4 e-tron – 667 egzemplarzy,
  5. Hyundai Ioniq 5 – 591 egzemplarzy,
  6. BMW iX,
  7. Polestar 2,
  8. Volvo XC40 (prawdopodobnie z hybrydowym XC40 oraz C40),
  9. Audi e-tron,
  10. Volkswagen ID.4.

W okresie od stycznia do końca marca 2022 rozkład był zbliżony:

  1. Tesla Model Y – 3 328 egzemplarzy,
  2. Tesla Model 3 – 1 736 egzemplarzy,
  3. Audi Q4 e-tron – 1 698 egzemplarzy,
  4. Hyundai Ioniq 5 – 1 522 egzemplarze,
  5. BMW iX – 1 431 egzemplarzy,
  6. Polestar 2,
  7. Volkswagen ID.4 GTX,
  8. Ford Mustang Mach-E,
  9. Audi e-tron,
  10. Skoda Enyaq iV.

Tesla Model Y zdominowała rankingi, ale można się domyślać, że jest to efekt ludzi oczekujących na elektryczne crossovery od dłuższego czasu. Z kolei przewaga Tesli Model 3 nad resztą konkurencji nie jest już aż tak wyraźna. Przy zestawieniu kwartalnym samochód tylko minimalnie wygrywa z Audi Q4 e-tron. Oczywiście pozostaje pytanie, czy nie obserwujemy stałego popytu (Model 3) skonfrontowanego ze startem dostaw (Q4 e-tron) – tego dowiemy się dopiero w nadchodzących kwartałach.

Tesla Model Y (c) Out of Spec Motoring / YouTube

Całkowity udział aut elektrycznych w rynku samochodów nowych wyniósł od stycznia do końca marca 2022 82,9 procent. Co ciekawe, elektryki chętniej kupowały osoby fizyczne  (94 procent) niż firmy (65 procent). W samym marcu na 13 983 samochody zeroemisyjne przypadało:

  • 440 modeli hybrydowych (HEV),
  • 947 pojazdów hybrydowych ładowanych z gniazdka (PHEV),
  • 450 samochodów z silnikami benzynowymi (ICE oraz, prawdopodobnie, mHEV),
  • 418 samochodów z silnikami Diesla (ICE).

Pierwszym samochodem nieelektrycznym, który pojawił się w rankingu, była Toyota Rav4 (12. miejsce, 726 egzemplarzy w całym I kwartale 2022) z zastrzeżeniem, że tutaj też patrzymy na sumę sprzedanych starych hybryd i hybryd plug-in. W TOP20 najchętniej kupowanych aut nie ma ani jednego modelu, który byłby autem wyłącznie spalinowym, bez wersji zelektryfikowanej lub elektrycznej.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.3]