Niemiecki Manager Magazin twierdzi, że Porsche pracuje nad modelem 911 wyposażonym w baterie solid-state. Samochody miałyby być produkowane seryjnie w tej dekadzie, za kilka lat. Porsche nie planuje skupiać się na ich zasięgu, lecz raczej na dynamice i możliwości szybkiego uzupełnienia energii. Do 2030 roku firma chciałaby osiągnąć poziom 80 procent sprzedawanych aut z napędem czysto elektrycznym.

Elektryczne Porsche 911. Teraz nie, w przyszłości – pewnie tak

Oliver Blume, prezes Porsche, wielokrotnie wypowiadał się na temat możliwości pełnej elektryfikacji wariantu 911. Nie chciał się na nią decydować, bo jego zdaniem baterie są zbyt ciężkie, żeby kolejna generacja modelu mogła zachować obecne parametry jezdne. Coś w tym musi być, waga Porsche 911 Turbo to dziś 1,64 tony, o 200 kilogramów mniej niż Tesla Model 3 LR, o 665 kilogramów mniej niż Porsche Taycan Turbo.

Porsche 911 Turbo (c) Porsche

Rozwiązaniem problemu może być zastosowanie ogniw ze stałym elektrolitem. I właśnie w tym kierunku idzie Porsche, twierdzi Manager Magazin. Po hybrydowym 911, które ma być opcją średnioterminową, na rynku może pojawić się wersja czysto elektryczna z ogniwami QuantumScape. Firma chce mieć produkt podobny do Taycana, który szybko się ładuje i dobrze jeździ, ale bez kładzenia dużego nacisku na maksymalne zasięgi. Niemiecki producent nie planuje też całkowitej rezygnacji z silników spalinowych, przy życiu mają je utrzymać paliwa syntetyczne, które będą powstawały przez wiązanie dwutlenku węgla z atmosfery.

Zastosowanie ogniw solid-state QuantumScape w 911, wbrew pozorom, nie jest szczególnie dobrą wiadomością. Po pierwsze: Porsche 911 od początku miało możliwie długo opierać się pełnej elektryfikacji, wnioskujemy zatem, że prace nad ogniwami toczą się wolno. Umyka nam gdzieś zatem idea, że koncern Volkswagena (liczący się udziałowiec QuantumScape) spopularyzuje ogniwa ze stałym elektrolitem w okolicy połowy tej dekady. Poza tym rezygnacja z walki o zasięg sugeruje, że ogniwa, owszem, wytrzymają gigantyczne moce ładowania, lecz może nie dojść do przełomu, gdy chodzi o gęstości energii.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]