BMW iX1 jest jednym z tych modeli elektryków, który powinien zadebiutować jeszcze w tym roku. Pierwszy zwiastun samochodu sugeruje, że – zgodnie z nazwą zresztą – BMW iX1 będzie lokowało się gdzieś w połowie drogi między BMW i3 i BMW iX3. Producent zapowiada ponad 400 jednostek WLTP („kilometrów”) na jednym ładowaniu.
BMW iX1 – wszystko, co wiemy
BMW X1 jest crossoverem segmentu C-SUV, więc iX1 będzie konkurować z Kią e-Niro, Audi Q4 e-tron, VW ID.4 czy Mercedesem EQA. BMW w oparciu o „poprzednią wersję rozwojową pojazdu” prognozuje zasięg iX1 wynoszący od 413 do 438 jednostek WLTP, co przekłada się na 353-374 kilometry realnie w trybie mieszanym [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl]. Zasięg autostradowy modelu przy rozładowaniu baterii do zera powinien wynieść do około 250-260 kilometrów, auto wykorzysta instalację 400-woltową. Bawarski producent znany jest z tego, że jego zespoły napędowe w crossoverach wypadają dobrze, gdy chodzi o testy zasięgu (patrz: realny zasięg BMW iX3), zdziwimy się natomiast, gdy iX1 będzie oferowane w wersji z napędem na obie osie.
Deklarowane przez producenta zużycie energii wynosi 17,3-18,4 kWh/100 km (źródło), po uwzględnieniu strat na ładowanie możemy więc oszacować, że użyteczna pojemność baterii BMW to między 65 a 69 kWh, co pasuje do wartości oferowanych przez konkurencję (wyjątek: auta na platformie MEB). BMW nie stosowało dotychczas szczególnie dużych buforów, więc całkowita pojemność baterii powinna wynieść od 69 do 75 kWh.
BMW iX1 wyposażone będzie w silnik i baterię 5. generacji, tej samej, która znalazła się w BMW i4. Auto powstaje na uniwersalnej platformie stosowanej też w autach spalinowych, elektryk i hybryda plug-in mają zadebiutować „niedługo po premierze” modelu spalinowego. Samochód będzie produkowany w fabryce w Lipsku (Niemcy) wraz z Mini Countrymanem od 2023 roku, jego prezentacja ma mieć miejsce jeszcze w tym, 2022 roku.
Zdjęcie otwierające: zwiastun BMW iX1 (c) BMW