Volkswagen ID. Buzz, pierwszy elektryczny minivan Volkswagena na platformie MEB, oficjalnie zadebiutował. Jego premiera miała być pełna radości, ale ze względu na napaść Rosji na Ukrainę prezentację skrócono do wstępu i opowieści o produkcie. Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, początkowo na rynek trafią dwa warianty: osobowy ID. Buzz i dostawczy ID. Buzz Cargo.

VW ID. Buzz – wszystko, co wiemy

Obydwa auta powstają, co wiemy skądinąd, na płycie podłogowej zapożyczonej z Volkswagena ID.4. Początkowo będą dostępne wyłącznie w wariancie z baterią 77 (82) kWh i silnikiem o mocy 150 kW/204 KM napędzającym tylne koła. Wersja osobowa o długości 4,71 metra zostanie wyposażona w siedzenia w konfiguracji 2+3, za którymi wygospodarowano 1 121 litrów bagażnika. Wariant dostawczy, ID. Buzz Cargo, zaoferuje nabywcom 3,9 m3 przestrzeni bagażowej i ładowność wynoszącą 600 kilogramów plus dodatkowe 100 kilogramów na dachu.

Producent wspomniał o wariancie 9-miejscowym w usłudze MOIA, nie zapowiedział zaś wariantu 6- (2+2+2) czy 7-miejscowego (2+3+2) ani edycji dłuższej dla Stanów Zjednoczonych i mocniejszej, z napędem na obie osie. Ujawnił natomiast to, co wiedzieliśmy: że ID. Buzz na stacji ładowania rozpędzi się nawet do 170 kW, pozwoli na uzupełnianie energii po wpięciu przewodu do portu i będzie obsługiwał dwukierunkowe ładowanie (V2H). W elektrycznym minivanie zaimplementowano technologię Car2X, za pomocą której elektryk może porozumiewać się na drodze z infrastrukturą i innymi modelami z serii ID. czy nowym VW Golfem. W kabinie auta nie ma (i najwyraźniej nie będzie) gniazdka 230 V.

Wrażenia pierwszych recenzentów należy uznać za pozytywne, samochód był w miarę dynamiczny, jednak zespół napędowy zestrojono w taki sposób, by pasażerowie nie dostawali mdłości podczas jazdy. Współczynnik oporu powietrza Cx VW ID. Buzza to 0,285-0,29, co jak na minivana jest niezłym wynikiem. Przedsprzedaż modelu ma się rozpocząć w maju 2022, pierwsze dostawy będą miały miejsce „w kilku krajach europejskich” jesienią 2022 roku.

VW ID.Buzz (2022), specyfikacja:
segment: minivan,
wersje: osobowa normalna (SWB), osobowa przedłużona (LWB), Cargo/van (SWB, LWB?)
wymiary: długość 4,712 m (SWB), szerokość 1,985 m, wysokość 1,937 m/wysokość 1,938 m (van), rozstaw osi 2,988 m
bateria: 77 (82) kWh,
zasięg: mniej niż ID.4 z tą baterią, czyli mniej niż 510 jedn. WLTP, raczej bliżej 400 jedn. WLTP [wstępne szacunki www.elektrowoz.pl]
napęd: tył (RWD), w przyszłości możliwe wersje AWD,
moc: 150 kW/204 KM, w przyszłości możliwe inne warianty,
moment obrotowy: 310 Nm,
szybkość maksymalna: 145 km/h,
pojemność bagażnika: 1 121 litrów bez 3. rzędu siedzeń (SWB)
przestrzeń bagażowa (Cargo): 3,9 m3,
liczba miejsc: 5 (SWB), w przyszłości spodziewane warianty z większą liczbą siedzisk,
ładowanie: 170 kW, Plug & Charge,
CENA: brak danych,
konkurencja: Mercedes EQV (większy, większa bateria), Opel Vivaro-e (mniejszy, mniejsza bateria), Maxus Euniq MPV.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]