Odbiorcy z obszaru niemieckojęzycznego, którzy zdecydowali się na zarezerwowanie Tesli Model Y Performance z czarnymi wnętrzami, są proszeni przez Teslę o uzupełnianie danych dotyczących dostawy. Szacowane czasy odbiorów aut to marzec lub kwiecień 2022, w zależności od koloru lakieru. Bardzo wiele wskazuje na to, że będą oni pierwszymi posiadaczami Tesli Model Y MiG (Made in Germany), czyli pochodzącymi z Giga Berlin.

Pierwsze Tesle Model Y z Niemiec u świeżo upieczonych właścicieli przed końcem miesiąca?

Prośby o uzupełnianie profilu otrzymują Niemcy, ale też Szwajcarzy i Austriacy (pojedyncze głosy). Najwcześniej swoje auta odbiorą osoby, które zdecydowały się na Model Y Performance z czarnym lakierem i czarnym wnętrzem. Mają szansę na pierwszą przejażdżkę elektrycznym crossoverem w ciągu nadchodzących trzech tygodni. Biały lakier połączony z czarnym wnętrzem przesuwa datę dostawy na kwiecień, takich samochodów jest na razie niewiele, co widać na nagraniach z kanału Tobias Lindh oraz the_wolfpack_berlin. Innych kolorów lakierów nie widać, przynajmniej na razie:

Zgodnie z doniesieniami dziennika Tagesspiegel, impreza inaugurująca uruchomienie fabryki ma się odbyć 22 lub 23 marca. Żeby jednak spełnić wszystkie warunki, które pojawiły się w finalnym pozwoleniu na budowę, producent musi przygotować około 90 miejsc ułatwiających gniazdowanie ptakom, 66 pudeł dla nietoperzy i alternatywnych kryjówek dla jaszczurek zwinek oraz węży.

Poboru wody i przetwarzania ścieków dotyczy aż 96 regulacji (oczyszczanie, monitorowanie, ochrona itp.), są też wytyczne dotyczące zapobiegania pożarom i wypadkom. Oprócz tego do końca 2022 roku firma Muska musi zasadzić 318 hektarów lasu, żeby wolno jej było dokończyć wycinkę drzew na terenie Giga Berlin. Wycinka jest niezbędna do powiększenia terenu użytkowego z obecnych 164 do 312 hektarów. To ostatnie zadanie udało się już niemal wypełnić.

Plotki mówią, że do końca kwietnia 2022 roku Tesla chciałaby wytwarzać 1 000 samochodów tygodniowo. W zakładach w Gruenheide są już dwie wielkie maszyny odlewnicze, żeby osiągnąć zakładaną wydajność wynoszącą 500 000 aut rocznie, Tesla potrzebuje w sumie osiem takich urządzeń.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4]