Niemiecki oddział Audi poinformował, że w nowych samochodach z rocznika (2022) pojawi się kilka nowinek, które znamy już z Volkswagena ID.5 oraz siostrzanych modeli. Najważniejsza modyfikacja to ulepszona krzywa ładowania i wyższe moce uzupełniania energii, co powinno przełożyć się na krótsze postoje na ładowarkach.

Zmiany w Audi Q4 e-tron / Q4 e-tron Sportback (2022) w stosunku do (2021)

Szybsze ładowanie pojawi się w wariantach z największą baterią 76,6 (82) kWh – w innych produktach koncernu ta bateria opisywana jest jako „77 (82) kWh” – czyli Audi Q4 e-tron 40, Audi Q4 e-tron 45 Quattro, Audi Q4 e-tron 50 Quattro oraz ich odpowiednikach w wersji Sportback. Od teraz będą one obsługiwały moc ładowania wynoszącą do 135 kW. W idealnych warunkach oznacza to:

  • ładowanie od 5 do 80 procent dla Q4 e-tron 40 oraz Q4 e-tron 40 Sportback w 29 minut,
  • ładowanie od 5 do 80 procent dla Q4 e-tron 45 Quattro, Q4 e-tron 50 Quattro oraz Q4 e-tron 50 Sportback Quattro w 36 minut.

Audi chwali się, że takie czasy ładowania osiągnięto dzięki optymalizacji systemu zarządzania temperaturą akumulatora. Jako redakcja nie do końca rozumiemy, skąd rozdźwięk między wariantem Q4 e-tron 40 (76,6 kWh, 150 kW/204 KM RWD) i modelami z baterią o tej samej pojemności, ale z napędem na obie osie. Wydaje nam się, że może być to kwestia zastosowania różnych ogniw lub chęć spowolnienia degradacji w droższych edycjach Quattro.

O różnych ogniwach usłyszeliśmy w Volkswagenie tylko raz, przy okazji prezentacji planów dotyczących rozwoju sieci ładowania. Później już nikt nie potrafił potwierdzić nam tej informacji.

Inne zmiany

W aplikacji mobilnej myAudi możliwe jest zaplanowanie trasy z postojami na ładowanie z uwzględnieniem aktualnego zużycia energii auta oraz ruchu drogowego. Aplikacja potrafi powiadamiać użytkownika o osiągnięciu zadanego stopnia naładowania baterii (np. 80 procent). W samochodzie pojawiła się możliwość skorzystania z funkcji Amazon Alexa (źródło).

Od teraz nabywca ma do wyboru pakiet stylistyczny Black Plus, w ramach którego otrzyma auto z czarnymi akcentami na przodzie i tyle oraz czarnymi ramkami okien (ang. chrome delete) i opisem modelu. Wcześniej było to możliwe wyłącznie w wariancie Edition One. Na otwarciu komunikatu prasowego firma wspomina też o opcjonalnym wyświetlaczu na kokpicie o przekątnej 11,6 cali, ale ten był oferowany już w starszych rocznikach modelowych.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: Audi regularnie stosuje oznaczenie w rodzaju „Audi Q4 Sportback 50 e-tron Quattro” czy „Audi Q4 40 e-tron”, ale ten styl rozpoczynania od wersji nadwoziowej i mocy wydaje nam się dziwaczny. Dlatego w naszych opisach mamy układ raczej hierarchiczny, tj. marka – model – zespół napędowy – wariant zespołu napędowego – inne cechy, czyli np. Audi Q4 e-tron 50 Sportback Quattro.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]