Polestar O2 to nowy koncept Polestara, marki należącej do koncernu Geely. Auto nawiązuje stylistycznie do wcześniejszego modelu Precept, oczywiście musiało zostać wyposażone w drona nagrywającego przejazdy w pięknych sceneriach, ale najważniejsze wydaje się to, czego nie widać: struktura nadwozia i zespół napędowy. To i owo wiemy, części parametrów możemy się domyślać. 

Polestar O2, mocny komunikat

Tak jak podczas premiery Tesli Semi mocnym akcentem na koniec była Tesla Roadster, tak tutaj o swojej obecności chciał przypomnieć Polestar. O2 to kabriolet, ale z miejscami w układzie 2+2, więc przestronniejszy niż powinna być Tesla Roadster (2+0). Nadwozie samonośne samochodu ma pochodzić z Polestara 5 vel Precept, powstało z aluminium i jest klejone dla obniżenia masy, jak struktura największego na świecie samolotu AN-225 Mrija zniszczonego kilka dni temu przez Rosjan.

Polestar O2 ma być wizją auta sportowego, które będzie dawało frajdę z jazdy nie tylko podczas przyspieszania na prostej. Nie ujawniono danych technicznych modelu, ale pewne wskazówki, co może kryć się pod karoserią, usłyszeliśmy w grudniu 2021 roku. Wtedy firma zapowiadała, że pracuje nad nowym silnikiem, który osiągnie moc 475 kW/646 KM i będzie współdziałał z 800-woltową instalacją. Brakuje tylko wieści o baterii.

Żeby ułatwić recykling O2 i zbalansować koszty produkcji, wszystkie miękkie elementy kabiny wykonano z „termoplastycznego mono-materiału”. Mówiąc po ludzku: z przetworzonego na różne sposoby poliestru, z którego formowano zarówno piankę, jak też pokrycie czy warstwę sklejającą dwie wcześniejsze. A żeby nabywca mógł pochwalić się samochodem na Insta i TikToku, producent dorzuca do niego drona, który może zostać wykorzystany do robienia zdjęć i nagrywania filmów podczas jazdy:

Spodziewamy się, że Polestar O2 został przygotowany przez chińską markę, żeby mógł zaatakować rynek, gdy zacznie zbliżać się premiera Tesli Roadster. Klejone nadwozie wykonywane częściowo z odlewów (co wiemy skądinąd) to sygnał, że Polestar i Volvo dysponują technologią, o której jest głośno z powodu premiery Tesli Model Y – i nie zawahają się jej użyć. 800-woltowa instalacja wreszcie to najłatwiejszy sposób na skrócenie postojów na ładowanie.

Polestar O2 jest konceptem. Nie wiadomo czy- i kiedy trafi na rynek.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: