Bjorn Nyland przeprowadził test Mercedesa EQB 350 przy 90 i 120 km/h. Mercedes EQB jest jednym z niewielu modeli na rynku, w którym producent przewidział możliwość montażu trzeciego rzędu siedzeń w kabinie (2+3+2), dlatego auto może przypaść do gustu rodzinom z większą liczbą dzieci. Minusy? Niezależnie od mocy Mercedes EQB występuje obecnie z jedną tylko baterią o pojemności 66,5 (79,8) kWh, co przekłada się na zasięg modelu.

Realny zasięg Mercedesa EQB 350 4Matic

Samochód jechał w trybie Comfort, czyli takim, który nie ogranicza radykalnie mocy ogrzewania i klimatyzacji. Do osiągnięcia GPS-owych 90 km/h konieczne było ustawienie tempomatu na 93 km/h, a więc raczej typowo. Nylanda irytowała duża ilość aluminiowych powierzchni w kabinie, która w słońcu oślepiała kierowcę. Intrygująca była waga Mercedesa EQB 350, która wraz z kierowcą wyniosła 2,28 tony, o 20 kilogramów mniej (!) niż Volvo XC40 Recharge, tyle samo, co Skoda Enyaq iV 80 oraz Audi Q4 e-tron.

Temperatura wynosiła nieco poniżej zera, od -0,5 do -3 stopni Celsjusza. Nawierzchnia była sucha, nie było wiatru, świeciło słońce.

Przy 90 km/h średnie zużycie energii wypadło nieźle, wyniosło 19,6 kWh/100 km (196 Wh/km), przy 120 km/h podskoczyło o 40 procent, do 27,5 kWh/100 km. Nyland śmiał się, że duży i klockowaty Mercedes EQB okazał się bardziej ekonomiczny niż niskie (i ciasne) BMW i4. Zasięgi wyniosły odpowiednio (pogrubieniem zaznaczyliśmy wyniki Nylanda):

  • 420 jednostek WLTP (deklaracja producenta),
  • 332 kilometry przy 90 km/h [lub jeździe po mieście] i rozładowaniu baterii do zera (79 procent WLTP),
  • 299 kilometrów przy 90 km/h i rozładowaniu baterii do 10 procent,
  • 199 kilometrów przy eksploatacji baterii w przedziale 80-20-80 procent, co daje średnio 28,5 kilometra na dobę,
  • 234 kilometry przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera (55,7 procent WLTP zimą),
  • 211 kilometrów przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do 10 procent,
  • 164 kilometry przy 120 km/h i eksploatacji samochodu w przedziale 80-10 procent.

Reasumując: gdy eksploatujemy Mercedesa EQB w mieście (test 90 km/h), każdego dnia możemy pokonywać niemal 30 kilometrów i wystarczy, że do punktu ładowania podepniemy się raz na tydzień. Kiedy wyruszymy na zimowy urlop, jedno międzyładowanie pozwoli nam na pokonanie 375 kilometrów. Trasa Warszawa-Poznań czy Warszawa-Wrocław są w zasięgu ręki, przy pozostałych konieczne będą częstsze postoje. Latem zużycie energii będzie niższe.

Ceny Mercedesa EQB w Polsce startują od 238 300 złotych w wariancie o EQB 300 4Matic o mocy 168 kW/228 KM (AWD, silniki 1+1). Gdy dodamy kamerę cofania, trzeci rząd siedzeń, aktywny tempomat, nawet tańszy wariant dotrze do okolic 276 tysięcy złotych. Nyland testował wersję mocniejszą, EQB 350 4Matic, o mocy 215 kW/292 KM. Pojemność bagażnika EQB z trzecim rzędem siedzeń to 465 litrów, bez niego – 495 litrów.

Warto obejrzeć:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]