Giga Shanghai, chińska fabryka Tesli, rozpoczęła produkcję samochodów, gdy jeszcze trwała jej budowa. Tesla właściwie nie przerwała procesu rozbudowy, ale ten komunikat może dać do zrozumienia Niemcom, że powoli wypadają z łask amerykańskiego producenta. Reuters dotarł do dokumentów, z których wynika, że Chiny będą wytwarzać jeszcze więcej samochodów. 

Giga Shanghai najważniejszą fabryką Tesli na świecie. Obok powstają zakłady CATL

Ostatni miesiąc 2021 roku sprawił, że chińskie zakłady Tesli doszły do wydajności wynoszącej 800 000 aut rocznie. W styczniu tempo nieco spadło (720 000 egzemplarzy/rok), ale wiele wskazuje na to, że to raczej przygotowanie do skoku niż utrata formy. Reuters dowiedział się, że Tesla poinformowała miasto Szanghaj o chęci dalszej rozbudowy fabryki.

Mają pojawić się nowe warsztaty, czas pracy sprzętu zostanie wydłużony, wzrośnie zatrudnienie. Kluczowe miejsca dokumentacji, którą odnaleźli dziennikarze, zostały usunięte, ale już w listopadzie zeszłego roku Tesla deklarowała, że w Chinach pracuje 15 000 osób i że zatrudnienie wzrośnie do 19 000 robotników. Sam Musk szacował, że jego zdaniem fabryka może osiągnąć wydajność wynoszącą 1 000 000 aut wytwarzanych rocznie.

Giga Shanghai jest w ciągłej rozbudowie (c) Wu Wa / YouTube

Szef Tesli stwierdził w minionym roku, że fabryka w Fremont (Stany Zjednoczone) osiągnęła maksimum możliwości, ze względu na takie a nie inne rozplanowanie przestrzeni. Chęć inwestowania w Chiny może oznaczać, że producentowi zaczyna doskwierać przeciągający się proces akceptacji Giga Berlin w Niemczech. Chiny tymczasem obsługują eksportowo nie tylko lokalne rynki, ale też całą Europę. Kilka dni temu dostawy Tesli Model Y rozpoczęły się w Zjednoczonym Królestwie i na innych rynkach z ruchem lewostronnym.

Budowa Giga Shanghai wystartowała w grudniu 2018 roku. W grudniu 2019 roku wyjechały z niej pierwsze samochody. Początkowo mówiło się, że będzie ona obsługiwać wyłącznie Państwo Środka i okolice. Od tego czasu zadecydowano, że będzie z niej wyjeżdżać Model Y oraz że Chiny staną się głównym centrum eksportowym Tesli. Pod koniec 2021 roku obok Giga Shanghai swoją fabrykę zaczęło budować CATL, które dostarcza Tesli ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe stosowane w Modelu 3 RWD oraz Modelu Y SR.

A tak wyglądał plac budowy przy Giga Shanghai kilka dni temu, 18 lutego 2022 roku:

https://www.youtube.com/watch?v=HPZ6rVGjnjw

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]