Hyundai poinformował, że nowy rocznik modelowy (2023) Hyundaia Ioniqa 5 zostanie zmodyfikowany, by uzyskiwał lepszy zasięg. Nabywcy wariantu 72,6 kWh raczej nie mają powodów do radości, bo auto otrzyma większą baterię, opcjonalne kamery zamiast lusterek zmniejszające opory powietrza podczas jazdy oraz mechanizm utrzymywania optymalnej temperatury akumulatora.

Hyundai Ioniq 5 (2023) z bateriami jak Kia EV6 (2022)

Dotychczasowa sytuacja w Hyundai Motor Group była dziwna: Kia, marka, którą zawsze pozycjonowano nieco poniżej Hyundaia, nie dość, że miała praktyczniejszą sylwetkę, to jeszcze można ją było wybrać z bateriami o pojemnościach 58 lub 77,4 kWh. Hyundai Ioniq 5 mógł zostać z kolei skonfigurowany z ładniejszym, prezentującym się bardziej luksusowo jasnym wnętrzem i bateriami o pojemnościach 58 lub 72,6 kWh.

Mniejsza bateria i wyższa sylwetka (1,61 m w Ioniqu 5, 1,55 m w EV6) to idealny przepis na gorszy zasięg. I tak właśnie było: zasięgowo Ioniq 5 wypadał nieco słabiej niż Kia EV6.

Bateria Hyundaia Ioniqa 5. Zwróć uwagę na brakujące moduły, to właśnie one powodowały, że auto miało do dyspozycji tylko 72,6 kWh

Od rocznika modelowego (2023) pojemności baterii w obu autach się zrównają. Opcjonalne cyfrowe lusterka boczne – dotychczas dostępne tylko w Korei Południowej – zmniejszą opory powietrza i dorzucą jeszcze kilka kilometrów zasięgu. Cyfrowe będzie też lusterko wewnętrzne. Hyundai zapowiada też system „utrzymywania optymalnej temperatury akumulatora”, co oznacza, że auto powinno mieć znacznie mniej problemów z szybkim ładowaniem podczas mrozów lub upałów. Postój na stacji ładowania będzie trwał krócej.

Elektroniczne lusterka boczne w Ioniqu 5

Producent obiecuje wreszcie „inteligentne tłumiki drgań”, które pojawiły się w polskim komunikacie prasowym (źródło). Mają one poprawić parametry jezdne i pracę zawieszenia, spodziewajmy się zatem, że chodzi o amortyzatory o zmiennej sile tłumienia (potocznie: „adaptacyjne”), których twardość może być sterowana elektronicznie. Raczej nie chodzi o rozwiązanie dużo droższe, czyli zawieszenie pneumatyczne.

Nowy rocznik modelowy (2023) Hyundaia Ioniqa 5 pojawi się w Europie w drugiej połowie 2022 roku. Z większą baterią i lepszym wyposażeniem model raczej nie będzie tańszy niż rocznik (2022).

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: chyba najbardziej rozczarowani będą ci, którzy kupili wariant z baterią 72,6 kWh. Nie dość, że otrzymali auto ze słabszym zasięgiem niż EV6, to jeszcze w przyszłości mogą mieć problem ze sprzedażą go na rynku wtórnym. Decyzja Hyundaia o zastosowaniu w Ioniqu 5 baterii mniejszej niż w EV6 (mówimy o wariancie Long Range) od początku była niezrozumiała.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]