Alfa Romeo zaprezentowała nowy model, Alfa Romeo Tonale. Samochód ma być wyposażony w szereg silników spalinowych, wśród których pojawia się wariant hybrydowy plug-in, Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4. To najmocniejszy wariant w gamie, który obiecuje „ponad 60 jednostek WLTP” zasięgu w trybie czysto elektrycznym.

Alfa Romeo Tonale PHEV – wszystko, co wiemy

Wspomniane 60 jednostek WLTP to około 51 kilometrów zasięgu w optymalnych warunkach i przy rozładowaniu baterii do zera. Jako że elektronika zwykle nie pozwala na takie ekstrawagancje, spodziewajmy się do 44 kilometrów w trybie mieszanym i około 50 kilometrów przy spokojnej jeździe po mieście. Pojemność baterii Alfy Romeo Tonale PHEV to 15,5 kWh.

Hybryda plug-in napędzana jest turbodoładowanym silnikiem spalinowym o pojemności 1,3 litra i mocy 132 kW/180 KM (przednie koła) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 90 kW/122 KM ulokowanym przy tylnych kołach. Całkowita maksymalna moc zespołu napędowego Tonale PHEV to 205 kW/279 KM. To też jedyny wariant w gamie z napędem na obie osie, choć producent mówi, że w niektórych regionach może pojawić się wersja benzynowa Q4 (=AWD) o mocy 188 kW/256 KM.

Alfa Romeo Tonale jest pierwszą ładowaną z gniazdka hybrydą włoskiej marki i… ostatnią w perspektywie najbliższych kilkunastu miesięcy. Producent nie zapowiada też żadnych aut elektrycznych, więc kto chciałby jeździć Alfą Romeo bez silnika spalinowego, musi poczekać do drugiej połowy roku 2023. Nieoficjalnie mówi się, że elektrykiem będzie mniejsza Alfa Romeo Brennero (nazwa niepotwierdzona), crossover segmentu B-SUV, który powstanie na bazie platformy eCMP (patrz: Peugeot e-2008, Opel Mokka-e).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]