Brytyjski portal Autocar dowiedział się, że obydwa duże SUV-y elektryczne Mercedesa, EQS SUV i EQE SUV, zadebiutują w tym roku w Chinach. Mają być oferowane na całym świecie, ale pierwszy zostanie pokazany podczas wystawy w Pekinie (kwiecień 2022), drugi ma ujrzeć światło dzienne w trakcie salonu w Kantonie (listopad 2022).

Mercedes EQS SUV i EQE SUV z napędami z EQS-a

Obydwa modele powstaną na platformie EVA. Większy EQS SUV będzie miał baterię o pojemności 107,8 (~116?) kWh i dwa silniki o łącznej mocy 385 kW/523 KM, bez możliwości zakupu wariantu z napędem na jedną oś. Mniejszy EQE SUV ma być sprzedawany z baterią o pojemności 90,6 (~100?) kWh i napędem na tył lub obie osie. Wersja RWD ma być oferowana jako EQE 350 SUV i mieć moc 215 kW/292 KM.

W przyszłości mają się też pojawić wersje AMG oraz Maybach SUV bazujący na EQS SUV, wszystkie nieco mocniejsze niż warianty cywilne.

Mercedes EQE SUV (na górze) i Mercedes EQS SUV (na dole) uchwycone w maskowaniu przez walkoArt

Długość EQS SUV-a ma wynieść 5,23 metra, podczas gdy EQE SUV ma mieć 4,85 metra. Ten ostatni będzie zatem o 9 centymetrów dłuższy niż lokujący się w tym samym segmencie Mercedes EQC. Jak informuje Autocar cytując pracownika Mercedesa, „nieodpartym argumentem”, żeby zdecydować się na zakup aut, mają być ich wnętrza.

W obu modelach zostanie zastosowana instalacja pracująca pod napięciem 400 V, na ultraszybkich ładowarkach nie rozpędzą się więc powyżej 200-210 kW. Biorąc pod uwagę zasięg Mercedesa EQS 580 4Matic spodziewajmy się, że EQS SUV osiągnie wynik nieco gorszy niż BMW iX, a EQE SUV okaże się słabszy niż tesla Model Y, ale lepszy niż EQC.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]