Tesla opublikowała wyniki finansowe za rok 2021. Oprócz tego, że w samym tylko IV kwartale 2021 roku osiągnęła ponad 2,3 miliarda dolarów zysku (równowartość ponad 9,3 miliarda złotych), usłyszeliśmy kilka innych ciekawostek. Dowiedzieliśmy się na przykład, że do końca roku miała 3 476 lokalizacji z Superchargerami z 31 498 punktami ładowania, co daje średnio 9 ładowarek na stację ładowania.
Inne wyniki i interesujące liczby
Symptomatyczne jest to, że w podsumowaniu (3. strona, źródło) Tesla przeskoczyła z setek tysięcy na miliony, gdy chodzi o wyniki sprzedaży. Firma zdradziła też, że w IV kwartale 2021 roku moce produkcyjne wyniosły aż 1,22 miliona aut. Jednym z ograniczeń była dostępność półprzewodników, ale może też logistyka. Jak wynika z naszych obliczeń, gigantyczne parkingi w Giga Shanghai wymagają opróżniania każdego dnia.
Tesla zastrzega, że rosną ceny właściwie wszystkiego, pojawiły się też duże koszty akcji przywoławczej „konkretnej partii pojazdów”. Zarówno pod Berlinem (Niemcy), jak i pod Austin (Stany Zjednoczone) rozpoczęła się produkcja samochodów. Po otrzymaniu homologacji auta z Giga Texas mają być dostarczane do odbiorców. W Giga Berlin firma nadal czeka na finalne pozwolenie na budowę i zapowiada, że pierwsze samochody będą miały ogniwa 2170.

Montaż siedzeń na baterii strukturalnej w Giga Texas. Najwyraźniej amerykańskie Tesle Model Y z nowej fabryki od początku będą miały ogniwa 4680, co dobrze świadczy o fabryce ogniw przy Kato Road (c) Tesla
Aktualnie w Stanach Zjednoczonych aż 60 000 samochodów jeździ z FSD beta. Średni koszt (ang. COGS) wyprodukowania samochodu to około 36 000 dolarów. Tesla chciałaby utrzymać w długiej perspektywie wzrost wynoszący 50 procent rok do roku. Produkcja Cybertrucka ma się rozpocząć po Modelu Y. W oficjalnym podsumowaniu nie pojawiły się żadne komunikaty dotyczące Semi nie licząc jednego zdjęcia: