Brytyjski portal Auto Express rozmawiał z prezesem Fiata na temat nadchodzących produktów firmy. Dziennikarzom udało się dowiedzieć, że w nadchodzącym roku firma zaprezentuje model będący przedstawicielem strategii „przystępnej cenowo elektryfikacji”, który zostanie oparty na koncepcie Centoventi (Fiat 120). Portal spekuluje, że auto może być następcą Fiata Pandy.

Fiat chce się skupić na autach małych. Będą elektryki w znośnych cenach?

Nowe auta elektryczne marki Fiat mają rozwijać się w dwóch kierunkach. Jeden z nich będzie wyznaczany przez Fiata 500, model aspirujący do bycia segmentem premium. Drugi mają stanowić potomkowie koncepcyjnego Fiata Centoventi („120”), elektryka, który ma być elastyczny w konfiguracji i tani. O Fiacie Centoventi od dawna mówi się, że jest elektrycznym protoplastą nowej generacji Pandy:

Sam prezes Fiata wymienił marki „Punto” i „super Panda”, choć zastrzegł, że nie wie, czy zostaną wybrane akurat te nazwy. Podkreślił tylko, że niezależnie od oznaczeń pojazdy będą rozpoznawalne jako dzieła Fiata. Auto Express spekuluje, że sugestie te wskazują na następcę dzisiejszej Pandy, model surowy i kanciasty („Panda supermini”) oraz wariant podniesiony, Pandę SUV („Punto”). Samochody mają powstać na platformie CMP, tej, którą znamy już z Peugeotów 208 i 308 (źródło).

Informacje, które prezes Fiata, Olivier Francois, ujawnił brytyjskiemu portalowi, są o tyle ciekawe, że zaledwie pół roku temu Stellantis nie spodziewało się żadnych nowych modeli oferowanych przez markę Fiat przynajmniej do pierwszej połowy 2023 roku. Wiadomo było jedynie, że w bieżącym roku na rynek ma trafić Alfa Romeo Tonale PHEV (hybryda plug-in), crossover segmentu C. Po niej do sprzedaży miałaby zawitać niewidoczna na poniższym zestawieniu Alfa Romeo Brennero [nazwa niepotwierdzona] będąca odpowiednikiem Peugeota (e-) 2008. Auto Express tymczasem sugeruje, że nowe samochody Fiata mogłyby zostać pokazane jeszcze w tym roku.

Strategia elektryfikacji koncernu Stellantis przedstawiona w sierpniu 2021 roku (c) Stellantis

Alfa Romeo Tonale (c) Alfa Romeo / Stellantis

Stanowisko prezesa Fiata brzmi pocieszająco wobec dotychczasowej strategii producentów samochodów, którzy decydują się raczej na większe auta pozwalające na osiągnięcie wyższych marż. Włoska firma chce się skupiać na modelach w przedziale długości od 3,7 do 4,3 metra, w segmentach A, B oraz B-SUV w wariantach krótszych i dłuższych.

Zdjęcie otwierające: Fiat Centoventi w wariancie koncepcyjnym (rendering) (c) Fiat

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]