Tesla Owners Taiwan, Tajwański Klub Właścicieli Tesli, zorganizował dziś o 11.30 czasu polskiego pewną prezentację. Pokazano Teslę Model X z portem ładowania CCS2 i matrycowymi reflektorami oraz Teslę Model S Plaid. Obydwa auta są wybitnie interesujące również dla posiadaczy rezerwacji z innych kontynentów.
Tesla Model X z portem CCS, Tesla Model S Plaid po raz pierwszy poza Ameryką
Zdjęcia obydwu samochodów jako pierwszy opublikował południowokoreański portal DDCar. W witrynie są fotografie Tesli Model X z portem ładowania CCS2. Na zbliżeniu widać, że producent sprytnie zmodyfikował mocowanie klapki – przesunął je z góry w lewy róg – żeby we wnęce ulokować cały port ładowania CCS:
Oprócz przeprojektowania wnęki z portem ładowania odświeżono też tylne światła. W nowym Modelu X pojawiły się wreszcie reflektory matrycowe, które znamy już z Modelu 3 i Y. Oczywiście kształt reflektorów jest inny, więc chodzi przede wszystkim o zastosowaną wewnątrz elektronikę: zamiast sektorowych diod pojawiła się – jak sądzimy – matryca Samsunga.
Dziennikarze twierdzą, że zastosowane we wnętrzu materiały są lepsze niż dotychczas. Identyczne zmiany miały zajść w Tesli Model S Plaid, tyle że na nagraniu DDCar tego nie widać, auto znajduje się pod pokrowcem – odsłonięto je dopiero później. Pokaz dla mediów odbywał się jeszcze przed prezentacją Klubu Właścicieli, który jest zresztą oficjalnym partnerem Tesli na wyspie.

Nowa Tesla Model S zaprezentowana na Tajwanie (c) CasterAtom / Tesla Motors Club. Zwróć uwagę na odcienie lakieru na masce i zderzaku
Z treści artykułu wynika, że nawet Tajwańczycy są zaskoczeni, że zupełnie nowe funkcjonalności, które interesują m.in. Europejczyków, pokazano akurat u nich. Szczególnie, że szybkie ładowarki na Tajwanie wyposażane są raczej w porty ładowania CCS1. Wśród mediów nie ma zgody, jak interpretować taki twist – czyżby Tesla chciała stosować Superchargery z wtykiem CCS2 na całym świecie?
Film z prezentacją w języki chińskim: