Najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Niemczech w 2021 roku była Tesla Model 3. Amerykańskie auto wygrało z drugim w kolejności VW e-Upem oraz VW ID.3. Volkswageny są najchętniej wybieraną marką wśród aut elektrycznych. Ludzie najrzadziej kupują elektryki Lexusa i Toyoty.
Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych w Niemczech za rok 2021
Poniższe zestawienie opiera się na liczbie rejestracji i dotyczy aut nowych (źródło):
- Tesla Model 3 – 35 262 egzemplarze,
- VW e-Up – 30 797 egzemplarzy,
- VW ID.3 – 26 693 egzemplarze,
- Renault Zoe – 24 736 egzemplarzy,
- Smart ForTwo – 17 409 egzemplarzy,
- Hyundai Kona Electric – 17 240 egzemplarzy,
- Skoda Enyaq iV – 13 026 egzemplarzy,
- VW ID.4 – 12 734 egzemplarze,
- Fiat 500 – 12 516 egzemplarzy,
- BMW i3 – 12 178 egzemplarzy.
Volkswagen prowadzi w rankingu marek ze 71 939 sprzedanymi elektrykami (2/ Tesla = 39 712 egzemplarzy, 3/ Renault = 32 709 egzemplarzy), osiągnął też 20 procent udziału w rynku. Nadal najchętniej wybieranym samochodem producenta jest taniutki VW e-Up – mimo jego ograniczonej dostępności!
Volkswagen ID.4 przegrał o włos z kosztującą podobne pieniądze, ale posiadającą większy bagażnik Skodą Enyaq iV. W TOP10 dzielnie poczyna sobie Hyundai Kona Electric. Hyundai Ioniq 5 dojechał na 16. miejscu. Dość słabo radzą sobie pozostałe niemieckie marki: wszystkie modele Mercedesa osiągnęły wynik gorszy niż Fiat 500, BMW z i3 cudem zakwalifikowało się do pierwszej dziesiątki.

Skoda Enyaq iV sprzedawała się w Niemczech lepiej niż jej bliski krewniak, Volkswagen ID.4 (c) Skoda
Wśród Opli najczęściej wybierany był Corsa-e (11. miejsce), który wygrał z Mokką-e (17. miejsce). Audi Q4 e-tron (23. miejsce) przegrało z Nissanem Leafem i wyprzedziło o włos Teslę Model Y (24. miejsce, 4 400 egzemplarzy). Ford Mustang Mach-E przekonał do siebie zaledwie 2 664 nabywców, tuż za nim uplasował się Polestar 2.
Citroen e-C4 wypadł gorzej niż nieprodukowany już (!) VW e-Golf, a BMW iX, Volvo XC40 P8 Recharge i Kia EV6 zdołały przekonać do siebie zaledwie około 1 100 osób każde. W rankingu marek najsłabiej wypadły Lexus (110 egzemplarzy UX 300e) i Toyota (108 sztuk Proace).
Zdjęcie otwierające: Tesla Model 3 w Niemczech (c) Tips, Tricks & More / YouTube