Podczas konferencji prasowej zorganizowanej z okazji CES 2022 General Motors zaprezentowało nowego pickupa, Chevroleta Silverado, czyli Hummera EV z nieco innym nadwoziem. Jednak z naszego punktu widzenia najciekawsze były opowieści dotyczące technologii jazdy autonomicznej.

General Motors – strategia na przyszłość

W 2023 roku General Motors chce wprowadzić do oferty technologię Ultra Cruise, system jazdy półautonomicznej, który w 95 procent sytuacji dowiezie właściciela samochodu do celu podróży bez zmuszania go do dotykania kierownicy. Co sugeruje, że podczas większości podróży na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady będzie to co najmniej autonomia 3. poziomu (SAE Level 3) – cel, do którego zmierza też FSD Tesli. Ultra Cruise ma być dostępne w samochodach segmentu premium, jednym z pierwszych modeli z tym systemem będzie Cadillac Celestiq.

Całkowicie autonomiczne samochody mają się pojawić w ofercie General Motors w połowie dekady.

Z punktu widzenia amerykańskiego rynku ważniejszy może być inny produkt, któremu poświęcono znacznie więcej czasu: elektryczny pickup Chevrolet Silverado EV. Auto ma mieć baterię Ultium składającą się z 24 modułów ułożonych nad sobą w dwóch warstwach i 644 kilometry (400 mil) zasięgu w roczniku modelowym (2024)

Przyspieszenie Chevroleta Silverado EV do 60 mph/97 km/h ma trwać mniej niż 4,5 sekundy, a to za sprawą 485 kW/660 KM mocy. Pickup ma mieć skrętne wszystkie cztery koła i pozwoli na ładowanie z mocą 350 kW. Ma się w nim też pojawić do 10 gniazdek oferujących w sumie do 10,2 kW mocy. Pierwsza prezentacja samochodu przeznaczonego do zastosowań roboczych ma mieć miejsce wiosną 2023 roku, edycja osobowo-towarowa  dla odbiorców indywidualnych ma się pojawić jesienią 2023 roku.

Model będzie wyposażony w system jazdy półautonomicznej Super Cruise obsługujący również przyczepy, tyle że na „kompatybilnych drogach”.

Prezentację wszystkich nowych technologii można obejrzeć tutaj:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: zapowiedzi General Motors są z europejskiego punktu widzenia nieszczególnie istotne – i być może dzięki temu dystansowi możemy dostrzec, że prezes GM, Mary Barra, coraz bardziej odkleja się od rzeczywistości. Nowe modele prezentowane są głównie na renderingach, terminy wydają się naciągane, nowe technologie wyskakują jak z kapelusza. Tymczasem GM nie radzi sobie z akcja wymiany baterii w Boltach (ma ona potrwać przez cały rok 2022, może dłużej), a w IV kwartale 2021 roku firma dostarczyła zaledwie 26 sztuk aut elektrycznych, w tym 1 (słownie: jednego) Hummera EV.

Nie zdziwimy się, jeśli Mary Barra odejdzie z firmy w niesławie najpóźniej w 2023 roku. Od dawna składała ona obietnice bez pokrycia – na przykład chęć wprowadzenia 20 modeli elektryków i pojazdów na wodór do 2023 roku – ale teraz rynek zaczyna mówić „Sprawdzam”.  Jeden egzemplarz Hummera EV i całkowicie zablokowana sprzedaż Bolta raczej jej nie pomoże.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]