Podczas konferencji poświęconej rozwiązaniom Volkswagena w kwestii ładowania samochodów elektrycznych, usłyszeliśmy kilka ciekawostek dotyczących mechanizmów ładowania dwukierunkowego oraz VW ID.5. Najmniej powodów do radości będą mieli nabywcy aut z bateriami poniżej 77 kWh.

V2G w samochodach koncernu Volkswagena na platformie MEB – dla kogo?

Najważniejsza informacja jest taka, że V2G będzie dostępne w sprzedanych już i przyszłych samochodach na platformie MEB z bateriami o pojemności 77 kWh, czyli nie tylko VW ID.4/ID.5, ale też Skodach Enyaq iV czy Audi Q4 e-tron. Te modele są już przygotowane do oddawania energii do zewnętrznej instalacji. Opcja natomiast nie będzie dostępna w autach z mniejszymi bateriami, czyli 45 (48), 52 (55), 58 (62) kWh, w tym choćby w VW ID.3 1st.

Do skorzystania z V2G konieczne będzie zakupienie dwukierunkowego wallboksa ładującego prądem stałym. Nie podano jeszcze jego ceny.

Naścienna stacja ładowania Volkswagena wykorzystująca prąd stały. Wersja prototypowa (c) Volkswagen

Przy okazji ujawniono też, że Volkswagen ID.5 ma baterię zbudowaną na ogniwach od innego dostawcy. Dlatego VW ID.5 Pro/Pro Performance jest w stanie ładować się w szczycie z mocą do 135 kW. VW ID.5 GTX osiąga maksymalnie nawet 150 kW. Czytajmy: to nie jest tak, że najwyższe moce wkrótce trafią też do VW ID.4 czy Skody Enyaq iV 80. Producent pochwalił się również ulepszoną krzywą, która powinna pojawić się w samochodach wraz z ID.Software 3.0:

Nowa wersja software’u przynosi ulepszenia w zakresie mechanizmu nawigacji do punktów ładowania w trakcie podróży (ilustracja poniżej, właściciele Tesli rozpoznają w niej znajome elementy). W przyszłości, za około 2 miesiące, ma się pojawić również funkcjonujący automatycznie mechanizm przygotowywania (=podgrzewania) baterii do ładowania, który powinien skrócić czas postoju na ładowarce:

Sam Volkswagen ujawnił przy okazji statystyki dotyczące eksploatacji pierwszej serii VW ID.3. Okazuje się, że największa liczba właścicieli, bo aż 67 procent, pokonuje dziennie od 11 do 50 kilometrów. Druga grupa – 18 procent – to jazdy w przedziale od 51 do 100 kilometrów na dobę. Nabywcy ID.3 jeździli samochodami elektrycznymi więcej niż spalinowymi.

Usługa Volkswagena, która już teraz pozwala na korzystanie z różnych punktów ładowania, wkrótce ma umożliwiać stosowanie mechanizmu Plug&Charge. Nabywca auta z serii ID. nie będzie więc musiał nawet machać kartą przy ładowarce.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]