Mercedes podał ceny Mercedesa EQB, rodzinnego elektrycznego crossovera segmentu D-SUV. Samochód w wariancie z napędem na obie osie startuje od 238 300 złotych i ma jedną niezaprzeczalną przewagę nad Teslą Model Y czy innymi autami na rynku: może zostać opcjonalnie wyposażony w trzy rzędy siedzeń (2+3+2).

Mercedes EQB: cena, wersje, specyfikacja

Konfigurator samochodu znajduje się TUTAJ. Dokładnie tak samo, jak w innych elektrykach Mercedesa z serii EQ, liczba przy symbolu sygnalizuje moc zespołu napędowego. W EQB 300 jest to 168 kW/228 KM, w EQB 350 mamy do dyspozycji 215 kW/292 KM. W obu przypadkach samochód jest w wersji 4Matic, czyli dysponuje po jednym silniku na oś (AWD, 1+1).

Niezależnie od wybranego wariantu otrzymujemy baterię o pojemności 66,5 kWh, a więc dość pośrednią, jak na auto tej wielkości i mające pełnić funkcję jedynego pojazdu w rodzinie. Producent deklaruje, że zasięg EQB 300/350 wynosi do 420 jednostek WLTP, co powinno przełożyć się na:

  • 252 kilometry realnie na autostradzie przy „staram się trzymać 120 km/h” i rozładowaniu baterii do 0,
  • 176 kilometrów realnie na autostradzie przy jeździe w przedziale 80->10 procent,
  • 359 kilometrów realnie w trybie mieszanym, a więc również po mieście, przy rozładowaniu baterii do 0,
  • 215 kilometrów realnie w trybie mieszanym, gdy będziemy eksploatować baterię w przedziale 80-20-80 procent.

Jeśli zdecydujemy się na powiększenie felg lub jazdę zimą, zasięg będzie oczywiście mniejszy. Nieco mniej przejedziemy również wtedy, gdy w kabinie znajdzie się cała rodzina, ale tutaj różnice powinny być niewielkie, bo utrzymanie szybkości kosztuje niewiele, a przy większym obciążeniu rekuperacja jest w stanie odzyskać większą ilość energii.

Jeżeli chcemy mieć w samochodzie trzeci rząd foteli, zapłacimy dodatkowo 4 237 złotych. Podgrzewane przednie siedzenia dodadzą do faktury 1 480 złotych, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja 6 636 złotych (dodaje pakiet Electric Art), za wentylowane fotele dopłacimy 22 409 złotych, bo musimy dodać pakiet Skórzany i Linię AMG. Większy niż obskurny standardowy (zobacz poniżej) wyświetlacz centralny oraz ekran z licznikami kosztuje +11 511 złotych w ramach pakietu Advantage.

Do tego 2 093 złote za kamerę cofania (ale tylko w pakiecie Premium, który kosztuje 17 355 zł), 5 385 złotych za aktywny tempomat Distronic wraz z asystentem znaków drogowych, 1 531 złotych za obsługę Apple CarPlay i Android Auto, 1 914 złotych za poduszki boczne z tyłu, 1 531 złotych za przyciemniane szyby z tyłu i… przestajemy się dziwić, że w segmencie premium w Stanach Zjednoczonych Tesla wygrywa z Mercedesem.

Skonfigurowany przez nas tańszy wariant, Mercedes EQB 300 4Matic, doszedł do poziomu 276 380 złotych (+16 procent w stosunku do ceny bazowej). Jednocześnie z samochodem nadal nie dostajemy modułu komunikacyjnego ze względu na niedobory półprzewodników, w standardzie mamy natomiast ładowanie prądem stałym (DC) z mocą do 100 kW. Pojemność bagażnika Mercedesa EQB z trzema rzędami siedzeń to 465 litrów, bez tej opcji – 495 litrów.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: wygląda na to, że przy następnych zestawieniach cen będziemy przyjmować „współczynnik Mercedesa”, czyli dodawać 20 procent do proponowanej ceny, żeby urealnić konfigurację samochodu…

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]