Opel podał ceny nowego Opla Astra (2022) w wersji hybrydowej plug-in. Samochód kosztuje od 152 900 złotych, co jak na auto segmentu C jest kwotą raczej wysoką. Konkurujące z nim Kia XCeed PHEV i Ceed PHEV w wersji kombi zaczynają się od 129 900 złotych, Mercedes A 250e zaczyna się od 153 300 złotych, jest więc o zaledwie 400 złotych droższy.
Nowy Opel Astra (2022) – cennik i opis wersji hybrydowych plug-in
W wariancie zaczynającym się od 152 900 złotych otrzymujemy turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności 1,6 litra i mocy 110 kW/150 KM. Oprócz niego na przedniej osi znajduje się też silnik elektryczny o mocy 81 kW/110 KM, całkowita moc zespołu napędowego to 133 kW/180 KM.
Bateria o pojemności całkowitej równej 12,4 kWh (użyteczna: ~10-11 kWh) sprawia, że zasięg Opla Astry PHEV (2022) wynosi 59-60 jednostek WLTP w cyklu mieszanym. Daje to 50-51 kilometrów realnie do rozładowania baterii lub około 43 kilometrów do momentu, w którym samochód automatycznie włączy silnik spalinowy (~15 procent baterii). Producent obiecuje spalanie na poziomie 1,0-1,1 l/100 km, oczywiście według WLTP i z naładowaną do pełna baterią. Od siebie dodajmy: dla pierwszych 100 kilometrów spokojnej jazdy.

Nowy Opel Astra w maksymalnej wersji wyposażenia zaprezentowany podczas premiery auta. Wyposażenie najtańszej edycji Elegance jest nieco uboższe (c) Opel
W najtańszym wariancie Elegance nowa Astra PHEV posiada m.in. tempomat adaptacyjny z umiejętność podążania za ruchem ulicznym (Stop&Go, KSG), układ utrzymania na pasie ruchu (UHX) czy mechanizm rozpoznawania znaków drogowych (UVX). W zestawie otrzymamy też LED-owe (ale nie adaptacyjne matrycowe) reflektory (XAIH), reflektory przeciwmgielne, przyciemniane szyby z tyłu, podgrzewaną kierownicę (UVD) ze skórzanym obiciem (N35) oraz podgrzewane fotele przednie (KA1).
Nie zabraknie systemu audio z 6 głośnikami (UW5), ekranu centralnego o przekątnej 10 cali (U2T), panoramicznej kamery cofania (UVP) i 17-calowych felg aluminiowych (CWDY). Wbudowana ładowarka pokładowa to urządzenie 1-fazowe o mocy 3,3 kW. Za dodatkowe 1 500 złotych możemy dokonać upgrade’u do ładowarki 1-fazowej, ale o mocy 6,6 kW. Nabywcy będzie więc najwygodniej uzupełniać energię w domu, bo na słupkach ładowania proces będzie dłużył się w nieskończoność.
Obok wariantów Elegance dostępne są też droższe wersje GS Line (od 160 900 zł) i Ultimate (od 173 900 zł). W 2022 roku do oferty ma trafić Opel Astra PHEV w wariancie kombi, a w 2023 roku zadebiutuje Opel Astra-e, edycja czysto elektryczna.
Oto cennik obecnej wersji, konfigurator znajduje się TUTAJ: