Consumer Reports oceniło, że najsolidniej wykonane samochody w Stanach Zjednoczonych to Lexus, Mazda i Toyota. Elektryczne SUV-y – Audi e-tron i Tesla Model X – wypadały poniżej średniej, a trzy najgorsze marki w ogóle to Jeep, Tesla i Lincoln. W samochodach Tesli problemy zaczynały się w nadwoziu, a kończyły pod przednią maską.
Consumer Reports niezbyt pochlebnie o samochodach Tesli
Spośród wszystkich Tesli najlepiej wypadł Model 3, którego solidność oceniano jako przeciętną. Reszta uzyskała noty poniżej średniej, Model Y znalazł się na liście 10 aut, co do których było najwięcej uwag. Właściciele narzekali na niewłaściwe spasowanie tylnej klapy i drzwi, skazy na lakierze i „wiele innych problemów”. W Modelach S i X nabywcy byli niezadowoleni z działania klimatyzacji, elektroniki we wnętrzu, elementy mocujące karoserii (ang. body hardware), W X-ach narzekano na otwierane do góry drzwi. W żadnym z wymienionych aut nie ma wzmianek o awariach zespołu bateryjno-napędowego.
Szczególnie zaskakująca jest surowa nota dla Tesli Model S, która w latach 2015-2020 była wśród samochodów rekomendowanych przez Consumer Reports. Auto wypadło z rankingu po badaniu ankietowym przeprowadzonym w zeszłym roku, z którego wynikło, że właściciele narzekają na pneumatyczne zawieszenie, komputer oraz ekran dotykowy.
Bardzo wysoko oceniono stare hybrydy (HEV) i hybrydy ładowane z gniazdka (PHEV), wśród nich świetne noty zdobyły Toyota Prius i Honda Insight. Natomiast elektryczne SUV-y zyskały oceny poniżej średniej, ale, co ciekawe, niezadowolenie wywoływała głównie elektronika i elementy sterujące, nie na zespół napędowy.
Oto cały ranking marek. Producenci mogli się w nim znaleźć, jeśli Consumer Reports dysponowało wystarczającą liczbą danych dla co najmniej dwóch modeli danej firmy. Wyniki w strefie dobrej i bardzo dobrej symbolizowane są przez kolor zielony, żółty to marki przeciętne, pomarańczowy i czerwony to wartości poniżej przeciętnej:
Na zakończenie warto dodać, że mimo tych licznych, wydawałoby się, problemów, Tesle regularnie lokują się w czołówce aut, które gwarantują właścicielom najwyższą (!) satysfakcję z eksploatacji. W 2020 roku firma Muska znalazła się na szczycie, na drugim miejscu dojechał Genesis, trzecią pozycję zajął Lincoln. Ten sam, który w rankingach solidności regularnie zamyka stawkę.