Mercedes zdradził kilka szczegółów na temat Mercedesa EQB, rodzinnego SUV-a, który powinien trafić do oferty do końca bieżącego roku. Samochód będzie dostępny wyłącznie w wariantach z napędem na obie osie, 4Matic, EQB 300 i EQB 350. Auta będą miały tę samą pojemność baterii i różne moce. Nie przesądzono, że pojawi się słabszy Mercedes EQB 250, nie podano też cen modeli.

Mercedes EQB: dane techniczne znamy coraz lepiej, cen na razie brak

Mercedes EQB 300 4Matic zostanie wyposażony w silnik o mocy 168 kW (228 KM), EQB 350 4Matic będzie miał moc 215 kW (292 KM). Na przedniej osi pojawi się typowy silnik indukcyjny, tylne koła napędzał będzie nowy silnik z magnesami trwałymi. W obu przypadkach do dyspozycji właściciela będzie bateria o pojemności 66,5 kWh, co jak na samochód segmentu D-SUV jest wartością, powiedzmy, raczej średnią.

Dużą zaletą Mercedesa EQB ma być (opcjonalny) trzeci rząd siedzeń. Identyczne rozwiązanie ma się pojawić też w Tesli Model Y, Volkswagenie ID.6 czy ID. Buzzie, przy czym żaden z wspomnianych samochodów nie jest jeszcze dostępny w opisywanej wersji – tak naprawdę wszystkie auta oprócz Modelu Y nie trafiły nawet do sprzedaży.

Deklarowany przez producenta zasięg Mercedesa EQB w obu wersjach wynosi 419 jednostek WLTP, czyli do 358 kilometrów realnie w trybie mieszanym (źródło). To spora wartość jak na bryłę auta, spodziewajmy się więc, że przy szybszej jeździe liczba pozostałych do przejechania kilometrów będzie spadała szybciej niż w modelach z bardziej obłymi sylwetkami.

Maksymalna moc ładowania auta ma wynieść 100 kW (1,5 C) na ładowarce prądu stałego i 11 kW przy źródle prądu przemiennego. Mercedes obiecuje uzupełnienie energii od 10 do 80 procent w 32 minuty, oczywiście pod warunkiem, że podoła temu ładowarka. Jeśli nawigacja będzie wiedziała, że zmierzamy na stację ładowania, przygotuje (podgrzeje) baterię, by skrócić czas postoju.

Pojemność bagażnika Mercedesa EQB w wersji z trzema rzędami siedzeń to 465 litrów. Jeżeli zrezygnujemy z dodatkowych dwóch miejsc, zyskamy zaledwie 30 litrów (495 litrów) – z tyłu będzie więc raczej ciasno.

Produkcja Mercedesa EQB rozpoczęła się już w październiku, Daimler nie sygnalizuje, żeby miały na nią wpłynąć niedobory półprzewodników. Do sprzedaży auto ma trafić do końca bieżącego roku, a jeśli w przyszłości EQB zyska większą baterię i lepszy zasięg, najstarszy i największy brat w rodzinie – Mercedes EQC – zyska poważnego konkurenta.

Prezentacja samochodu:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: