Podwyżki, podwyżki. Tesla Model 3 Long Range już nie może być kupiona z dopłatą w ramach programu „Mój elektryk” NFOŚiGW, jeśli odliczamy 50 procent VAT, czyli użytkujemy auto służbowo i prywatnie. Samochód kosztuje bowiem od 249 990 złotych zamiast dotychczasowych 244 990 zł.

Cena Tesli Model 3 LR wyższa o 5 000 zł, o 1 784 zł za wysoka

We wtorek, 17 listopada, NFOŚiGW ogłosił, że pojawiły się trzy firmy, które zdecydowały oferować samochody elektryczne z dopłatą w ramach programu „Mój elektryk”. Dokładnie tego samego dnia cena Tesli Model 3 Long Range powędrowała do góry, co musi być fatalną wiadomością dla osób odliczających 50 procent VAT. Mogą oni bowiem uzyskać dopłatę, jeśli ostateczna cena zakupu samochodu zmieści się w kwocie 201 793 zł netto / 248 206 zł brutto, TM3 LR jest więc o 1 784 złote za droga.

Ten problem ma kilka rozwiązań, żadne nie wydaje się optymalne. Po pierwsze: można próbować negocjować z Teslą rabat, ale dotychczas kalifornijski producent nie oferował żadnych obniżek. Nie otrzymał ich nawet Hertz, który zapowiedział chęć kupienia 100 000 Modeli 3.

Po drugie: można zdecydować się na zakup samochodu na firmę z odliczeniem 100 procent VAT, czyli eksploatacją auta WYŁĄCZNIE w celach służbowych. Jednak o ile taki schemat od biedy sprawdzi się w przypadku taksówki, osoby, która mieszka tuż obok siedziby albo obok stacji ładowania [„Każdego dnia jechałem z firmy się naładować, a że obok mieszkam…”], o tyle dla pozostałych przedsiębiorców będzie nie do pomyślenia.

Trzecim i chyba najlepszym rozwiązaniem, jeśli ktoś chce mieć Teslę, może być zakup Tesli Model 3 „Napęd na Tylne Koła” zwanej dawniej SR+. Co prawda ten wariant też niedawno podrożał (obecnie kosztuje 219 990 zł), ale nadal mieści się w progu osób, które chcą odliczać 50 procent VAT. Ba, auto z dopłatą kupią nawet te organizacje i instytucje, które nie są uprawnione do odliczania VAT-u, więc dla nich maksimum stanowi cena wynosząca 225 000 złotych brutto. Po powiększeniu baterii i maksymalnie 510 jednostkach zasięgu WLTP to naprawdę dobra oferta:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: spytaliśmy w polskim oddziale Tesli o możliwość uzyskania rabatu na Model 3 LR, żeby zmieścić się w dopłatach, ale prawdę mówiąc zaczynamy mieć wrażenie, że do odbiorców kupujących samochód pod dopłaty skierowana jest Tesla Model 3 „Napęd na Tył”, czyli dawny wariant SR+.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: