W software 2021.36.5.x, które trafiło i trafia do właścicieli Tesli, pojawił o się trochę nowinek przygotowujących samochody do zimy, a właściciele Modeli Y zyskali funkcję parkowania prostopadłego. Najbardziej zaskakująca modyfikacja to ulepszenia w trybie pracy poduszek powietrznych.

Tesla software 2021.36.5.x – co nowego

Z opisu oprogramowania wynika, że wersja 2021.36.x zawiera zmiany w mechanizmie automatycznego parkowania, modyfikacje dotyczące niskich temperatur, ulepszenia w systemie sterowania poduszkami powietrznymi oraz tryb oczyszczania powietrza „Bioweapon/Broń biologiczna” [Tesle  z filtrem HEPA]. Automatyczne parkowanie rozpoznaje wolne miejsca z wykorzystaniem kamer, choć jak na razie funkcję tę mają tylko właściciele Modeli Y:

Zmiany w Tesla firmware 2021.36.5.1 (c) Tesla_Adri / Twitter

Usprawnienia dotyczące niskich temperatur polegają na dostosowaniu pracy spryskiwaczy, ogrzewania w kabinie oraz lepszego przygotowywania baterii do ładowania, o ile tylko w nawigacji wybraliśmy trasę przez/do Superchargera (źródło). Nasz Czytelnik zauważył również sugestię (monit), żeby „przed następną wizytą na Superchargerze skorzystać z nawigacji” [parafraza]. W domyśle: samochód chciałby wiedzieć, że planujemy się ładować, bo dzięki temu zdoła się do tego przygotować. Nie mamy pewności, czy ostatnie powiadomienie jest nowością, czy może pojawiało się już wcześniej.

Ważna jest możliwość sterowania natężeniem (prądem) ładowania z poziomu aplikacji. Kierowca samochodu może więc wybrać poziom, do jakiego bateria ma uzupełniać energię (był wcześniej) oraz wybierać obciążenie instalacji. Dotyczy to jednak tylko ładowania prądem przemiennym, AC. Przy prądzie stałym to samochód i ładowarka uzgadniają napięcie i natężenie prądu.

Chyba najbardziej imponujące są zmiany dotyczące poduszek powietrznych: Tesla zauważyła, że realne kolizje boczne wyglądają nieco inaczej niż testy NCAP/NHTSA [i najczęściej są to zderzenia z innymi autami a nie słupami?]. Dlatego zmodyfikowano tryb pracy poduszek i pasów, żeby chroniły kierowcę i pasażerów lepiej niż dotychczas. Sporo pisała o tym CleanTechnica, spróbujemy się zagłębić w temat 🙂

Firmware 2021.36.5.x otrzymał nasz Czytelnik Pyo_trek z Teslą Model 3 SR+, pozostali wypowiadający się Czytelnicy mają jeszcze firmware 2021.32.x.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: