W mniej niż 10 lat od startu linii montażowych pierwszego masowo produkowanego samochodu elektrycznego (Model S) Tesla osiągnęła wydajność produkcyjną wynoszącą 1 milion aut rocznie. Nowa firma, bez żadnych tradycji w branży, z zupełnie inną technologią zespołu napędowego.
Tesla prze w górę i nikt ani nic nie potrafi jej zatrzymać
Nawet jeśli podkreślimy, że wydajność produkcji to nie to samo, co sprzedaż, to wyniki wgniatają w ziemię. W 2012 roku zakłady kalifornijskiej firmy opuściło zaledwie 3 100 egzemplarzy samochodu, przez pierwsze dziewięć miesięcy 2021 roku było to już 624,6 tysiąca aut, 201 razy (!) więcej, a przecież mówimy o niepełnym roku!
Wyniki ostatniego kwartału oznaczają, że firma Elona Muska jest w stanie wytworzyć 1 milion samochodów elektrycznych rocznie. Jak powiedział Zach Kirkhorn, główny dyrektor finansowy Tesli, za wzrost produkcji odpowiada przede wszystkim Giga Shanghai, która skupia się na Tesli Model Y. Chińskie zakłady mają obecnie lepszą wydajność niż główne zakłady firmy w Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone).
Giga Shanghai jest obecnie głównym centrum produkcyjno-eksportowym Tesli, obsługuje praktycznie cały świat oprócz Ameryki. W przyszłym roku w sukurs przyjdą jej Giga Berlin-Brandenburg w Niemczech oraz Giga Texas w Stanach Zjednoczonych. Obydwie mają zacząć od Tesli Model Y, która według Muska w przyszłości może się stać najchętniej kupowanym samochodem w ogóle.
Liczba wyprodukowanych przez Teslę samochodów rok po roku: