Polestar to marka całkowicie nieobecna w Polsce (nie licząc importu prywatnego), ale wszyscy miłośnicy Volvo powinni się jej uważnie przyglądać. Producent informuje bowiem dość szczegółowo o technologii, która znajdzie zastosowanie w samochodach firmy-matki. Co trafi do Polestara, chwilę później zawita do Volvo i innych marek Geely.

Polestar 4 jak Volvo XC60 EV lub Volvo S90

To już wiemy: w przyszłym, 2022 roku, na rynek trafi elektryczny odpowiednik Volvo XC90, który nie będzie się nazywać XC90. Pojawi się też Polestar 3 z tym samym zespołem bateryjno-napędowym. Auta powstaną na platformie SPA2, oceniając po kształcie pod przykryciem Polestar 3 będzie crossoverem niewiele wyższym niż Polestar 2. Autocar twierdzi, że auto będzie miało „niesamowitą postawę (wygląd) i moc”. Nie będzie tanie, zacznie się ponad 75 000 euro (równowartość 347 500 złotych).

Koncepcja następcy Volvo XC90 (c) Volvo

Z naszego punktu widzenia znacznie ciekawszy jest kolejny model. Ma nim być Polestar 4, który powinien pojawić się na rynku w 2023 roku. Auto [w najwyższej wersji?] będzie dzieliło zespół napędowy z Polestarem 3, a jednak ma być stosunkowo tanie i zaczynać się od 45 000 euro / 208 500 złotych.

InsideEVs sądzi, że samochód ma być odpowiednikiem Volvo C40 (XC40 Coupe), ale nie jesteśmy przekonani do tych spekulacji. Gotowy zespół napędowy już przecież jest, ba, powstał najpierw do Polestara 2, a dopiero później objawił się w XC40 i C40. Po co Geely miałoby sięgać po zupełnie nową platformę, żeby zrobić to samo, co wyprodukowało już na mniejszej CMA?

Naszym zdaniem zapowiedź Polestara 4 to znak, że wkrótce zaczniemy słyszeć o elektrycznym Volvo S90 lub XC60. Na pierwszy rzut oka Volvo S90 wydaje się sensowniejsze, bo gwarantuje wyższą marżę i jest bliżej spokrewnione z XC90. Sęk w tym, że mogłoby konkurować z nazywającym-się-zupełnie-inaczej-elektrycznym-XC90 oraz z widocznym tutaj Polestarem 4.

Dlatego zaryzykujemy twierdzenie, że Polestar 4 wprowadzi nam na rynek raczej elektryczne Volvo XC60. Wszystko się zgadza: nadwozie normalne (Polestar) uzupełnione crossoverem (Volvo), platforma dzielona z większymi modelami, bez wewnętrznej konkurencji z innymi elektrycznymi Volvo.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]