Chiński Xpeng nie zasypia gruszek w popiele. Producent poinformował, że wprowadza do oferty nowy model: Xpenga P5. Samochód jest dłuższy niż Tesla Model 3 (4,81 metra), ale jego cena startuje od 157 900 yuanów. To ledwie 2/3 ceny Tesli Model 3 SR+, w Polsce byłoby to zaledwie 133 900 złotych!

Xpeng P5. Segment D w cenie modeli segmentu B

Rekomendowana przez producenta cena Xpenga P5 wynosi od 157 900 (Xpeng P5 460G) do 223 900 yuanów (Xpeng P5 600P), podczas gdy najtańsza Tesla 3 SR+ w Chinach kosztuje z dopłatami 235 900 yuanów. Gdyby więc w Polsce zastosowano identyczną strategię cenową, ceny Xpenga P5 zawierałyby się w przedziale od 133 900 do 189 900 złotych.

Chiński samochód dostępny jest w sześciu wersjach: 460G, 550G, 460E, 550E, 550P i 600P, które różnią się poziomem wyposażenia oraz pojemnością baterii – ta ostatnia symbolizowana jest przez zasięg NEDC w nazwie („460”, „550”, „600”). I tak: warianty 460G i 460E posiadają baterię 55,9 kWh i oferują 460 jednostek zasięgu NEDC, co powinno przełożyć się na około 330-360 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym [wartości przeliczamy według najbardziej prawdopodobnej wersji procedury – przyp. red. www.elektrowoz.pl]. Bateria wykorzystuje ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe.

Wersje 550G, 550E i 550P dysponują baterią 66,2 kWh i obiecują 550 jedn. NEDC / 390-430 kilometrów zasięgu. Wreszcie najdroższa edycja 600P ma baterię 71,4 kWh i powinna zaoferować 600 jedn. NEDC / 430-470 kilometrów zasięgu. Większe akumulatory zbudowano w oparciu o ogniwa Li-ion z katodami nikiel-mangan-kobalt (NMC).

Litera „E” w nazwie oznacza, że na pokładzie znalazło się oprogramowanie Xpilot 3.0 działające na odpowiedniej platformie sprzętowej. „P” to symbol droższej elektroniki i pakietu Xpilot 3.5 (źródło).

Xpeng P5 ma walczyć z Teslą Model 3 zarówno ceną, jak też wyposażeniem. W wyższych wersjach auto posiada m.in. dwa lidary (radary laserowe) i system jazdy autonomicznej drugiego poziomu. Wszystkie edycje oferują 450 litrów przestrzeni bagażowej z tyłu, wszystkie posiadają też pompę ciepła.

W oficjalnym komunikacie mówi się tylko o starcie dostaw w Chinach w październiku 2021, natomiast portal Electrek dowiedział się, że Xpeng  „ma plany” dotyczące sprzedaży P5 w Europie, ale żadnych dodatkowych szczegółów na ten temat nie podano. Nie mamy wreszcie jasności, czy pokazane na niektórych zdjęciach projektor i ekran stanowią element wyposażenia auta – choć trzeba przyznać, że możliwość rozłożenia foteli do pozycji leżącej może przydawać się podczas wielodniowych eskapad:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: