Wiadomo już, jakie zmiany pojawią się w modelu Chevrolet Bolt (2018), którego powoli można zaczynać zamawiać w Stanach Zjednoczonych. Nie wiadomo natomiast, jaki los czeka brata-bliźniaka Bolta, czyli Opla Amperę E – decyzje w tej sprawie mają zostać podjęte w przyszłym tygodniu.

Chevrolet Bolt (2018) vs Bolt (2017) – jakie różnice?

Bolt (2018) nie przeszedł praktycznie żadnych zmian w stosunku do modelu tegorocznego. Minimalnie zmodyfikowano tylko podgrzewane koło kierownicy i wyposażenie w jednej z wersji modelowych. Podgrzewanie kierownicy ma się włączać automatycznie przy niskiej temperaturze w kabinie, a modyfikacja wersji modelowej polega na usunięciu kieszeni na mapy z siedzenia przedniego pasażera.

Wnętrze Chevroleta Bolta (2017) (c) Chevrolet

W wersji Chevroleta Bolta (2018) na rynek amerykański gniazdo szybkiego ładowania prądem stałym (DC) nadal pozostaje opcjonalne – i kosztuje dodatkowe 750 dolarów (równowartość około 2 700 złotych netto). Wbudowana w samochód ładowarka pozwala na osiągnięcie mocy 7,2 kW przy ładowaniu prądem przemiennym (AC).

> PORÓWNANIE: Ładowanie vs tankowanie samochodu. Co mamy teraz, do czego zmierzamy i dlaczego tankowanie NA RAZIE jest lepsze

W zasadzie można więc uznać, że wszystko zostaje po staremu. Chevrolet Bolt (2018) to pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem elektrycznym o mocy 200 koni mechanicznych i bateriami o pojemności 60 kWh, które pozwalają na osiągnięcie 383 kilometrów zasięgu według procedury EPA.

Bolt to jedyne produkowane dziś auto, które może śmiało stawać w szranki z Teslą. Przy starcie z Krakowa Chevrolet Bolt vel Opel Ampera E powinien poradzić sobie z dojechaniem do Jeleniej Góry, Leszna, Włocławka, Płocka, Modlina za Warszawą czy Siedlec:

Maksymalne zasięgi wybranych samochodów elektrycznych wyznaczone według bliskiej realiom procedury EPA. Chevrolet Bolt (jako Opel Ampera E) to drugi krąg od zewnątrz w kolorze ciemnego fioletu. (c) www.elektrowoz.pl

Niejasna przyszłość Opla Ampera E

Niewykluczone, że to ostatnie dni Opla Ampera E na rynku. Dotychczasowi managerowie Opla w ciągu najbliższych dni będą prezentować prezesowi Grupy PSA, Carlosovi Tavaresovi, plan naprawczy dla marki. Jeśli uzna on, że plany są niewystarczające, Opel Ampera E może zostać wyrzucony z oferty – Tavares od początku za nim nie przepadał i twierdził, że samochód przynosi zbyt duże straty.

Finalne decyzje w sprawie dalszych losów całej marki Opel mają zostać podjęte w nadchodzącym tygodniu, między 6 a 10 listopada 2017 roku.

> WIDEO: Who killed the electric car („Kto zabił samochód elektryczny”) – WARTO OBEJRZEĆ!

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: