Na polski rynek trafia Seres 3, chiński elektryczny crossover segmentu C-SUV. Przy baterii o pojemności 53 kWh auto ma oferować do około 272 kilometrów zasięgu realnego (405 jedn. NEDC). Ceny Seres 3 zaczynają się od 37 000 euro, czyli mniej więcej 167 200 złotych. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Kia e-Niro 39,2 kWh.

Seres 3 /DongFeng Fengon E3 – cena, specyfikacja i wszystko, co wiemy

Podaną powyżej cenę przeliczyliśmy z komunikatu prasowego, zakładamy, że jego twórca uwzględnił obowiązujący w Polsce VAT wynoszący 23 procent. Dystrybucją samochodu ma się zająć firma Busnex, oficjalny przedstawiciel marek Seres i Yutong w tej części Europy, będący jednocześnie częścią cypryjskiej spółki Avia Solutions Group zajmującej się transportem lotniczym i rozwiązaniami dla logistyki.

Seres 3 został pół roku temu wprowadzony na rynku litewskim, wcześniej zawitał też do Norwegii, Niemiec, Hiszpanii, Włoch i Holandii. W marcu 2021 roku dystrybutor chwalił się, że zebrał już ponad 1 000 zamówień na model. Jak na samochód produkowany w Chinach przystało, auto wykorzystuje baterię zbudowaną w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe. Jej pojemność wynosi 53 kWh, oceniając po zasięgu jest to wartość użyteczna.

Silnik Seresa 3 ma 119 kW (162 KM) mocy. Producent mówi o maksymalnie 405 jednostkach NEDC zasięgu, ale trudno ocenić, czy to jest NEDC w wariancie chińskim, czy jego europejska odmiana. Zakładając to ostatnie otrzymamy do 272 kilometrów zasięgu realnego (318 jedn. WLTP). Auto ma 438,5 centymetra długości, wspomniana we wprowadzeniu Kia e-Niro – 435,5 centymetra.

Chiński pojazd ma być wyposażony w system kamer 360 stopni, elektryczne podgrzewane fotele oraz otwierany dach. Nie udało nam się skonfigurować porównywalnej Kii e-Niro 39,2 kWh, więc podamy jej bazową cenę: 152 990 złotych dla wariantu wyposażenia L.

Seres 3 – wnętrze (c) Busnex

Seres ma być objęty pięcioletnią gwarancją, gwarancja na baterię ma obowiązywać przez 8 lat lub 120 000 kilometrów. Szybkie ładowanie prądem stałym odbywa się z mocą do 50 kW [wyliczenia www.elektrowoz.pl], oprócz tego w samochodzie znajdziemy 1-fazową ładowarkę prądu przemiennego obsługującą moc do 6,6 kW. Jazdy testowe odbędą się w Warszawie, Wrocławiu i Łodzi, zapisać się na nie można na stronie dystrybutora.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]