Xpeng pochwalił się odprawieniem pierwszego transportu modeli P7 do Norwegii. Auto ma być dostarczane klientom w czwartym kwartale 2021 roku. Wymiarowo samochód lokuje się mniej więcej w połowie drogi między Teslą Model S i Model 3, ale przez producenta przedstawiany jest jako bezpośrednia konkurencja dla Modelu 3.

Xpeng P7: ceny, specyfikacja i wszystko, co wiemy

Xpeng, Nio, BYD, MG – liczba chińskich marek w Norwegii rośnie z każdym rokiem. Sam Xpeng oferował tam najpierw crossovera G3, a teraz rozszerza gamę o model P7. Auto będzie dostępne w dwóch wariantach: RWD Long Range i 4WD High Performance. Obydwa startują od 440 000 koron norweskich, jednak firma zastrzega, że oficjalne ceny zostaną dopiero ogłoszone. Dla porównania: Tesla Model 3 Long Range zaczyna się w Norwegii od 449 900 koron.

Bateria Xpenga P7 ma 80,9 kWh pojemności (prawdopodobnie całkowitej), samochód w zależności od wariantu oferuje 530 lub 470 jednostek WLTP oraz przyspiesza do 100 km/h w 6,9 albo 4,5 sekundy. Wersja RWD Long Range dysponuje silnikiem o mocy 196 kW (267 KM), wszystko też wskazuje na to, że wykorzystuje ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe. W norweskiej ofercie nie pojawił się na razie wariant RWD Super Long Range.

Auto jest ciekawe wzorniczo, prezentuje się chyba lepiej niż europejska konkurencja. Jednak marka na razie nie przekonała do siebie nabywców. Mniejszy crossover, Xpeng G3, sprzedał się dotychczas w Norwegii w 278 egzemplarzach i już przegrywa z Teslą Model Y, której odbiory dopiero się rozpoczęły. G3 wypada też słabiej niż Lexus UX 300e. Chińskiemu producentowi na pewno nie pomaga to, że skopiował z Tesli część interfejsów, był też oskarżony o kradzież oprogramowania.

Odbiory Xpenga P7 wystartują w Norwegii w IV kwartale 2021 roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3.5]