Daimler rozpoczyna testy nowej formy sprzedaży samochodów. Z dniem 30 października 2017 roku koncern wypowiedział umowy dealerskie wszystkim pośrednikom w Niemczech. Ponadto od 2020 roku w ofercie Smarta mają być wyłącznie samochody elektryczne.
Dealerzy tracą Smarta od 2019, od 2020 roku tylko modele elektryczne
Spis treści
Daimler – właściciel marki Smart – wypowiedział niemieckim dealerom umowę na sprzedaż auta z dwuletnim okresem wypowiedzenia. W najbliższym czasie marka chce całkowicie zelektryfikować portfolio, co oznacza koniec spalinowych Smartów; mają one zniknąć z oferty do 2020 roku.
Koncern pracuje też nad skróceniem czasu dostawy samochodu. Obecnie w Niemczech wynosi on mniej więcej sześć miesięcy.
> Zasięgi samochodów elektrycznych 2017 – dokąd dojedziesz z Krakowa na jednym ładowaniu? [MAPA]
Dealerzy z pewnością mają dobre relacje z lokalnymi klientami, co prawdopodobnie przekłada się na wyższą sprzedaż. Z drugiej strony pośrednicy odcinają dla siebie spory kawałek ceny, którą producent samochodów mógłby skonsumować na własne potrzeby.
Trudno więc nie odnieść wrażenia, że Smart jest eksperymentem na polu współpracy z dealerami. Tesla udowodniła, że internet pozwala na sprzedaż bezpośrednią, bez konieczności dzielenia się pieniędzmi z kimkolwiek. Obecnie tę drogę testuje Daimler ze Smartem, wkrótce mogą nią pójść inne marki.
> Nissan Leaf (2018), TEST portalu AutoCar. Ocena: 4/5
Aktualnie samochody elektryczne Smarta wypadają dość słabo w rankingach zasięgu. Z trudem osiągają one 100-110 kilometrów na jednym ładowaniu:
Zasięgi elektrycznych samochodów miejskich według realnej procedury EPA. Elektryczne Smarty (kolor zielony) osiągają od 93 do 109 kilometrów na jednym ładowaniu. Znacznie lepiej wypada elektryczne BMW (niebieski) czy Fiat 500e (fioletowy). (c) elektrowoz.pl
Warto przeczytać: EXKLUSIV – Mit E-Antrieb neues Vertriebskonzept: Smart kündigt den Händlern
|REKLAMA|
|/REKLAMA|