Lexus ujawnił dziś ceny Lexusa UX 300e, pierwszego samochodu elektrycznego Toyoty, który pojawił się w polskiej ofercie. Bazowy wariant Pure startuje od 214 900 złotych, co wydaje się nieco zaporową kwotą, jeśli weźmiemy pod uwagę, że mamy do czynienia z samochodem segmentu C-SUV.
Ceny: Lexus UX 300e a konkurencja
Lexus UX 300e to model konkurujący bezpośrednio z Mercedesem EQA 250. Ten pierwszy wyposażony jest w chłodzoną powietrzem baterię o pojemności 54,3 kWh, ten drugi ma akumulatory chłodzone cieczą i 66,5 kWh pojemności. Lexus UX 300e dostępny jest tylko z napędem na przód (150 kW/204 KM), Mercedes w wersji na przód (EQA 250, 140 kW/190 KM) i obie osie (EQA 300/350 4Matic). Japoński samochód posiada port ładowania Chademo i obsługuje moc do 50 kW, niemiecki crossover ma CCS i będzie uzupełniał energię z mocą do 100 kW.
Producent obiecuje, że zasięg Lexusa UX 300e wynosi „do 315 jednostek WLTP„, co przekładałoby się na maksymalnie 315 kilometrów w mieście. Jednak z testu UX 300e Bjorna Nylanda wynikło zaledwie 205 kilometrów przy 90 km/h, co oznacza, że w mieście zasięg byłby niewiele lepszy. Samochód waży tyle, co Tesla Model 3 LR, prawdopodobnie ze względu na wykorzystanie ogniw LFP:
W momencie wprowadzenia samochodu na rynek producent chwalił się, że auto będzie miało aż 10 lat / 1 milion kilometrów gwarancji na baterię (co także wskazuje na ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe). Nie udało nam się jednak znaleźć wzmianki na ten temat w cenniku, który zamieszczamy na dole artykułu.
Nowy UX 300e dostępny jest w czterech wariantach: Pure, Business Edition, Prestige i Omotenashi (po polsku: gościnność) kosztujących od 214 900 złotych za wersję najtańszą do 277 900 złotych za najdroższą, podczas gdy Mercedes EQA 250 startuje od 199 900 złotych. W ramach standardowego wyposażenia najtańszej edycji otrzymamy dwustrefową automatyczną klimatyzację, manetki do zmiany biegów (rekuperacji?) na kierownicy, 17-calowe aluminiowe felgi, reflektory bi-LED z przodu i tylne światła LED czy 7-calowy wyświetlacz.
Podgrzewane i wentylowane fotele z przodu oraz wentylowana kierownica, inteligentny kluczyk i skórzana tapicerka dostępne są w standardzie dopiero w wersji Prestige kosztującej 247 900 złotych. Kompletny cennik Lexus UX 300e dostępny jest TUTAJ, na stronie dystrybutora. Zamieściliśmy go również poniżej:
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: Lexus UX 300e jest jednym z nielicznych samochodów, który okazał się kosztować więcej niż wynikałoby z naszych obliczeń. Wnioskujemy zatem, że potencjalni nabywcy już na starcie będą kuszeni rabatami, skoro auto jest w Polsce droższe niż w Niemczech.
Po dłuższym namyśle: biorąc pod uwagę zasięg elektrycznego Lexusa dochodzimy do wniosku, że deklarowana pojemność baterii może być wartością całkowitą. W takiej sytuacji pojemność użyteczna wyniosłaby około 49 kWh.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: