Zarówno w pierwszym kwartale, jak też w pierwszej połowie 2021 roku najczęściej kupowanym samochodem elektrycznym w Europie była Tesla Model 3. Na drugim miejscu dojechał wieloletni lider, Renault Zoe. Trzeci był Volkswagen ID.3, który lekko wyprzedził swojego większego brata, VW ID.4.

Najczęściej kupowane samochody elektryczne w Europie

Zestawienie powstaje na podstawie liczby rejestracji i obejmuje 11 krajów europejskich generujących największy ruch na rynku, w tym oczywiście Niemcy, Norwegię, Holandię, Francję czy Wielką Brytanię. Nie ma w nim Polski czy Rumunii, ale sprzedaż na naszych rynkach nie wpłynęłaby znacząco na pozycję żadnego z modeli – co najwyżej mogłaby przesądzić o małych roszadach na miejscach, jeśli różnice między modelami są niewielkie.

Po tych zastrzeżeniach podajmy TOP11 najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych w Europie (źródło):

  1. Tesla Model 3 – 50 222 egzemplarze,
  2. Renault Zoe – 24 616 egzemplarzy,
  3. Volkswagen ID.3 – 22 311 egzemplarzy,
  4. Volkswagen ID.4 – 20 506 egzemplarzy,
  5. Hyundai Kona Electric – 17 581 egzemplarzy,
  6. Volkswagen e-Up – 17 025 egzemplarzy,
  7. Kia e-Niro – 16 592 egzemplarze,
  8. Peugeot e-208 – 16 553 egzemplarze,
  9. Nowy Fiat 500 – 11 833 egzemplarze,
  10. Skoda Enyaq iV – 11 406 egzemplarzy,
  11. Nissan Leaf – 11 298 egzemplarzy.

Absolutnym i niekwestionowanym liderem rynku jest Tesla Model 3, która – co tu kryć – oferuje obecnie najlepszy stosunek możliwości do ceny. Na drugim miejscu pojawił się Renault Zoe, przez wiele lat prowadzący europejskie zestawienia. Trzeci dojechał Volkswagen ID.3.

Niemieckie auto jest popularne, jest kupowane, oferuje sensowne zasięgi i dużą zwrotność w mieście przy sensownej cenie, ale zauważyliśmy, że nie wszyscy chcą się ujawniać z zainteresowaniem tym modelem. Niektórzy nasi Czytelnicy pytają o samochód tylko w mailach do redakcji, bo  mają dość lawiny negatywnych komentarzy po każdej wzmiance o ID.3. Jest więc tutaj jakieś pole do popisu dla Volkswagena.

Tuż za VW ID.3 uplasował się jego większy brat, Volkswagen ID.4. W Stanach Zjednoczonych producent ustawiał go jako konkurenta Modelu Y, ciekawy więc będzie pojedynek obu aut, gdy crossover Tesli zacznie być dostarczany w Europie. Pierwsze egzemplarze Tesli Model Y mają dojechać do odbiorców na Starym Kontynencie już 19 sierpnia 2021 roku.

Wysoko ulokowały się dwa południowokoreańskie modele (Hyundai Kona Electric, Kia e-Niro), wmieszał się między nie Volkswagen e-Up. Ten ostatni model za sprawą bardzo niskiej ceny mógłby osiągać znacznie lepsze wyniki, ale producent ogranicza jego sprzedaż. Nieźle poczyna sobie Peugeot e-208, bezpośredni konkurent Renault Zoe. Do góry ładnie pnie się też Skoda Enyaq iV, której wyniki wystrzeliły w drugim kwartale 2021 roku.

Wśród marek prowadzi obecnie Volkswagen, na drugim miejscu jest Tesla, trzeci – Renault. W pierwszej połowie 2021 roku na europejskie drogi trafił w sumie 1 milion aut ładowanych z gniazdka, z czego 52,2 procent stanowił hybrydy plug-in.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: