Volkswagen ID. Buzz dla usług transportowych ma zostać zaprezentowany w trzech różnych wersjach: Europa otrzyma wariant 6-miejscowy, Stany Zjednoczone – 4-miejscowy. Prawdopodobnie i Ameryka, i Europa będą mogły wybrać również wariant bagażowy (cargo). Pilotaż usług z autonomicznymi wariantami samochodów ma wystartować w 2025 roku.
VW ID. Buzz jako narzędzie w zupełnie nowym biznesie Volkswagena
Wersja sześciomiejscowa oferowana w Europie ma być przeznaczona do wspólnych przejazdów większej liczby ludzi (ang. ride-pooling), tymczasem wariant czteromiejscowy zaprojektowano z myślą o specjalistycznych usługach transportowych, w których nie istnieje związek między pasażerami (ang. ride-hailing, np. taksówki). ID. Buzz Cargo ma być po prostu samochodem dostawczym.
Zapowiadane przez Volkswagena pojazdy zaprojektowano specjalnie z myślą o usługach transportowych. Wszystkie powinny być wyposażone w systemy jazdy autonomicznej 4. poziomu (kierowca staje się zbędny, interwencja operatora wymagana jest w skrajnych przypadkach) i mają pozwolić Grupie na wejście w zupełnie nowe segmenty rynku, w których Volkswagen był dotychczas jedynie dostawcą samochodów.

VW ID. Buzz Cargo. Zwróć uwagę na ustawienie fotela osoby zajmującej się dostarczaniem paczek pod drzwi
Z prezentacji strategii do roku 2030 wynika, że niemiecki koncern patrzy całościowo na okazje do uruchomienia nowych biznesów. Volkswagen rozwija nie tylko samochód, ale też oprogramowanie towarzyszące pojazdom, „cyfrowego kierowcę”, system zarządzania taborem czy rezerwowania przejazdów.
W wariancie dostępnym dla zwykłych ludzi VW ID. Buzz zadebiutuje w Europie w 2022 roku, w Stanach Zjednoczonych pojawi się rok później. W najdroższej edycji samochód ma mieć baterię o pojemności 111 kWh.