Na stacjach benzynowych BP pod Strzelcami Opolskimi (A4) i w Niepruszewie (A2) powstały pierwsze w Polsce stacje ładowania samochodów elektrycznych obsługujące moc do 350 kW i działające z napięciami 400- i 800 woltów. Tym samym GreenWay Polska stało się pierwszym operatorem w naszym kraju z takimi ładowarkami.
Ultraszybkie stacje ładowania w Polsce
Urządzenia znajdują się na odcinkach Poznań-granica (A2, Niepruszewo, PlugShare TUTAJ) oraz Opole-Gliwice (A4, pod Strzelcami Opolskimi, PlugShare TUTAJ). Za ładowanie zapłacimy 2,59 złotego za 1 kWh, więc drożej niż na słabszych stacjach, ale olbrzymia większość samochodów rozpędzi się tam do maksimum swoich możliwości.
Z wysokich mocy najbardziej skorzystają kierowcy Porsche Taycan i Audi e-tron GT oraz właściciele samochodów na platformie E-GMP (Hyundai Ioniq 5, Kia EV6), choć nie ma dziś jeszcze modelu, który osiągnąłby maksymalne 350 kW. Najnowsze Tesle Model 3 LR/Performance powinny tam osiągnąć niecałe 190 kW.
GreenWay Polska zdradziło na Facebooku, że ładowarki to urządzenia Evbox Ultroniq. Oraz że ultraszybka stacja ładowania pojawi się też na MOP Malankowo i że nastąpi to w ciągu trzech miesięcy.
Skoro już jesteśmy przy ultraszybkich stacjach ładowania, warto dodać, że potwierdziły się kolejne lokalizacje ładowarek 350 kW należące do Ionity, o których Elektrowóz informował jako pierwszy w Polsce w kwietniu 2021 roku. Operator uruchomi swoje lokalizacje na MOP Niesułków i MOP Nowostawy na autostradzie A2 na odcinku Warszawa-Stryków. Z przecieków wynika, że pierwsza stacja powinna wystartować „lada dzień”, ale zastrzeżmy, że o tym „lada dzień” słyszeliśmy w połowie czerwca br.